خطیب جمعه سنندج با اشاره به فضیلت های ماه شعبان گفت: قدر این شب ها و روزهای ماه شعبان را بدانیم ماه شعبان یکی از ماه های بزرگ خداوند است.
کد خبر: ۸۵۲۳۱۸۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک هفته تجلیل از خدمات و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات اظهار کرد: در سایه الطاف الهی و همدلی و مشارکت بین مردم و نیروهای نظامی و انتظامی در کشور شاهد برقراری امنیتی پایدار در ایران اسلامی هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون به برکت استقرار نظام اسلامی در ایران شاهد توسعه و تعالی روزافزون کشور در عرصه‌های مختلف هستیم و در این مسیر نیز تلاش‌ها و خدمات نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی بسیار مهم و قابل تقدیر است.

وی در ادامه گفت: مسلمانان باید برادران دینی خود را به عدل و احسان سفارش کنند و در شرایط سخت و دشوار زندگی از ایتام دستگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز انسان را از زشتی ها و فحشا دور می کند بر اقامه نماز و حفظ واجبات در ماه شعبان تاکید کرد.

خطیب جمعه سنندج با اشاره به فضیلت های ماه شعبان گفت: قدر این شب ها و روزهای ماه شعبان را بدانیم و در این شب ها از اطاعت و عبادت خدا غفلت نکنیم.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه ماه شعبان یکی از ماه های بزرگ خداوند است که رویدادهای زیادی در آن به وقوع پیوسته است گفت: تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به کعبه، شق القمر پیامبر و نصف شدن ماه به دو نیم همه این رویدادها به امر خداوند متعال و در پاسخ به یاوه گویی های یهودیان رخ داده است.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به کرامات و بزرگی های امام شافعی(رض) اشاره کرد و گفت: آن حضرت در دوران زندگی خود خدمات دینی زیادی به مسلمانان ارایه کردند و در سال 204 هجری در آخرین روز ماه رجب رحلت کردند.

ماموستا خدایی افزود: امام شافعی حرمت و احترام خاصی برای ماه شعبان قایل بودند و در این ماه بسیار به عبادت و رازو نیاز با خدا می پرداختند.

وی یادآورشد: مسلمانان پیروان اهل سنت و پیرو امام شافعی نیز باید با الگوگیری از بزرگان دین در راستای صیانت از شریعت محمدی تلاش کنند.

امام جمعه سنندج بر داشتن تقوای الهی، اطاعت خدا و پیروی از دستورات حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده الهی تاکید کرد و گفـت: مسلمان در مقابل اراده و تقدیر الهی تسلیم باشند و همواره در دعا بخواهند خداوند آنها را به راه راست هدایت کند.

ماموستا خدایی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران و شهدای کشور گفت: شهیدان میهن اسلامی برای حفظ آبرو و عزت کشور و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.


ارسال نظرات