با موضوع مشکلات مهاجران افغان در ایران؛

مجموعه «همسایه ها» از شبکه افق پخش خواهد شد

مجموعه «همسایه ها» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسام اسلامی ساعت 19 روز شنبه نهم خرداد از شبکه افق پخش می شود و علاقمندان می توانند تکرار آن را ساعت 24 همان شب و ساعت 10 و 14 روز بعد تماشا کنند.
کد خبر: ۸۵۲۳۲۸۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،پس از شروع نبردهای سخت میان نظامیان وابسته به شوروی و شبه نظامیان مجاهدین افغان تعداد زیادی از مردم این کشور برای نجات از جنگ و فقر، افغانستان را ترک کردند و به کشورهای مختلف پناهنده شدند که در این میان بیشتر آنها به پاکستان و ایران مهاجرت کردند.

در حال حاضر هزاران نفر از مردم افغان در ایران و در شهرهای مختلف ساکن هستند و حتی نسل دوم و سوم مهاجران نیز در ایران به دنیا آمده اند که کشور خود را ندیده اند.

مجموعه همسایه ها این هفته با عنوان «زیر پوست شهر» به موضوع مهاجران افغانستانی در ایران، مشکلات آنها و فرزندانشان در ایران، مخصوصا در رابطه با هویت، تحصیل و امکانات عمومی نظیر بیمه می پردازد.

جمعیت امداد دانشجویی امام علی(علیه السلام) به عنوان یک نهاد غیر دولتی، مدرسه ای را برای سوادآموزی و برخی امکانات درمانی برای این افراد ایجاد کرده است که در این مستند به فعالیت های این جمعیت اشاره می شود.

این مجموعه به تهیه کنندگی و کارگردانی حسام اسلامی ساعت 19 روز شنبه نهم خرداد از شبکه افق پخش می شود و علاقمندان می توانند تکرار آن را ساعت 24 همان شب و ساعت 10 و 14 روز بعد تماشا کنند.

ارسال نظرات