کرش: آخر هم من پسر بد فوتبال مي‌شوم اما
مي‌توان از صحبت‌هاي سرمربي تيم‌ملي دريافت که در واقع گلايه از عدم محقق شدن وعده‌ها و قول‌هايي است که داده شده بود و حال گويا به دست فراموشي سپرده شده، وقتي مشکلات همچنان به قوت خود باقي است.
کد خبر: ۸۵۲۳۴۳۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، اوضاع ظاهراً آرام است. بعد از يک جنگ تمام‌عيار بين فدراسيون و کرش و وزارت ورزش و بعد از برگزاري جلسات پي در پي و يک آتش‌بس توافقي، حال با برپايي تمرينات تيم‌ملي اين‌طور به نظر مي‌رسد که آب‌ها از آسياب افتاده و جو آرام است اما گويا اين تنها ظاهر ماجراست و حتي مي‌تواند آرامشي قبل از توفان باشد؛ مسئله‌اي که مي‌توان از صحبت‌هاي سرمربي تيم‌ملي بعد از تمرين اين تيم که در ميان خبرنگاران به زبان مي‌آيد دريافت؛ صحبت‌هايي که در واقع گلايه از عدم محقق شدن وعده‌ها و قول‌هايي است که داده شده بود و حال گويا به دست فراموشي سپرده شده، وقتي مشکلات همچنان به قوت خود باقي است. کرش اگرچه در ظاهر برنده جدال فدراسيون با وزارت ورزش بود، اما او حالا نااميدتر از آن است که تصور مي‌شود چراکه هر چه شنيده قول‌ها و وعهده‌هايي است که به مرحله اجرا درنيامده و نخواهد آمد و به قول خودش، دست آخر هم اين اوست که پسر بد فوتبال مي‌شود.

  جرئت داشته باشند و بگويند اشتباه مي‌کنم

آيا منطقي است صحبت‌هاي قبلي را با اين شرايط ادامه دهم؟ منطقي است که مشکلات را تکرار کنم؟ نه، منطقي نيست. الان ديگر وظيفه مسئولان است که در خصوص مسائل و مشکلات صحبت کنند. آنها که بعد از جلسات متعدد به ما قول دادند يکسري از کارها را انجام دهند، بايد در اين باره صحبت کنند. در چند ماه گذشته صدها ساعت جلسه داشتيم. مسئولان با تمام وجود قول دادند مشکلات حل شود. الان زمان اين است که اين قول‌ها را عملي کنند. جام‌جهاني براي ما از فردا شروع مي‌شود. بايد سعي کنيم تک‌تک مسابقاتمان را ببريم ولي چطور مي‌توانيم اين کار را بکنيم، وقتي مشکلات پابرجاست. اگر بنده به تکرار اين مشکلات ادامه دهم مطمئن هستم در آخر شخصي مي‌آيد و مرا پسر بد فوتبال معرفي مي‌کند، البته براي من مهم نيست و من به دفاع از منافع ملي فوتبال ايران ادامه خواهم داد چراکه بايد در مسيري که پيش‌رو داريم بهترين نتايج را کسب کنيم. بازيکنان ما نياز به تجربه دارند و بايد در اردوهايي حاضر شوند که تجارب بين‌المللي کسب کنند. تنها راه موفقيت همين است و اگر مي‌خواهيم در مسير پيشرفت قرار داشته باشيم بايد در همين راه به کار خود ادامه دهيم. سه ماه قبل در جلساتي که با کفاشيان داشتم به اين نتيجه رسيديم که بايد دستاوردهايي که قول داده بوديم را پياده کنيم و الان ديگر زمان قول دادن نيست. يک بار بايد براي هميشه به اين نتيجه برسيم که اگر کرش اشتباه مي‌گويد شهامت به خرج دهند و بگويند اشتباه مي‌کند. به صورت رسمي اعلام کنند. در اين صورت من مسير خودم را مي‌روم ولي اين شهامت بايد وجود داشته باشد تا اين تصميم گرفته شود. 

  مشکلات به قوت خود باقي است

متأسفانه اين واقعيتي است که با آن روبه‌رو هستيم. بعد از دو، سه ماه قول دادن براي حل بعضي مسائل هنوز مشکلات مالي و سربازي سر جاي خود بوده و ادامه کار دشوار است. وقتي تعادل در اجراي برنامه نداشته باشيد، وقتي صلح کلي وجود ندارد، اين دشوار است که کارها ادامه داشته باشد. بعد از تمام قول‌هايي که داده شد، مشکلات مالي همچنان پابرجاست. واقعاً ادامه دادن کار با اين شرايط وقتي که حمايت‌ها و قول‌ها عملي نشود خيلي سخت است. شما نگاه کنيد، ببينيد چند بازيکن در تمرين غايب هستند. قرار بر اين نبود!

  جوابي ندارم

هيچ جوابي ندارم به اين سؤال بدهم که چرا اردوي ترکيه لغو شد. تنها مي‌توانم بگويم که براي رسيدن به اهدافمان نياز به وسيله داريم اما درباره اينکه چرا اين اردو لغو شده است، نظري ندارم. من به قول‌هاي در تيم‌ملي عمل کردم ولي از سوي فدراسيون فوتبال حمايت نمي‌شوم، من جوابي به اين مسئله ندارم. فقط مي‌دانم براي رسيدن به اهدافمان نياز به سلاح داريم. از تجهيزات و امکانات در تيم ملي مطلع هستم ولي نمي‌دانم چرا اين حمايت رخ نداده است. 

  توان ادامه اين بازي را نداريم

جوانان حاضر در اردو بسيار مستعد هستند. من عملکرد آنها در طول فصل را از طريق فيلم بازي‌هايشان و از نزديک زير نظر داشتم. بعضي از آنها پتانسيل بسيار خوبي دارند. با اين حال تجربه را نمي‌توانيد با پول يا وعده و وعيد بخريد. مطلب ديگري که شما و تمام افرادي که ذهنيت فوتبالي دارند، متوجه مي‌شوند اين است که تيم‌ملي ايران در حالي به جام ملت‌هاي آسيا رفت که تنها دو بازي دوستانه داشت ولي فلسطين ۹ بازي تدارکاتي. وقتي شما با بازيکناني که تجربه بين‌المللي ندارند و حتي سابقه بازي در تيم‌ملي را ندارند، به جام ملت‌ها مي‌رويد، اين توسعه حرفه‌اي فوتبال محسوب نمي‌شود. اين يک حالت بخت‌آزمايي دارد و اينکه شما در حال امتحان کردن هستيد و بالاخره يکي از همين روزها مثل بازي با عراق دير يا زود گلوله آخر شليک مي‌شود و شما از پا درمي‌آييد. يک روزي خواهد رسيد که با وجود بازيکنان جوان يک نتيجه بد بگيريد و تمام دوستان من(مربيان ايراني) بگويند که کرش مربي بدي است. من و کفاشيان با هم توافق کرديم که واقعاً ديگر آمادگي ادامه دادن به اين بازي را نداريم؛ بازي‌اي که در نهايت باعث مي‌شود ما از پا دربياييم. 
ارسال نظرات