یک متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: تحریم‌ها باعث شد مشکلات داخلی را خودمان حل کنیم و با اعتقاد به شعار امام خمینی(ره) مبنی بر "ما می‌توانیم" حرکت کردیم.
کد خبر: ۸۵۲۳۴۶۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، درباره نقش تحریم‌های غربی بر پیشرفت پزشکی کشور اظهار داشت: انسان در مشکلات رشد می‌کند؛ تحریم‌ها باعث شد مشکلات داخلی را خودمان حل کنیم و با اعتقاد به شعار امام خمینی(ره) مبنی بر "ما می‌توانیم" حرکت کردیم.

ایران اولین کشور در دنیا در جراحی اهدای کلیه با لاپاراسکوپی

این متخصص کلیه و مجاری ادرار افزود: تلاش کردیم تا با وسایل و امکانات کمتر دستاوردهای بهتری را به دست بیاوریم برای مثال در جراحی اهدای کلیه با لاپاراسکوپی ایران جزو اولین کشورها در دنیا است به این دلیل که ما پیشرفته‌ترین اعمال لاپاراسکوپی را بدون ربات انجام می‌دهیم.

سیم‌فروش از چاپ مقاله ایرانیان درباره جراحی مینی لاپاراسکوپی نوزاد سه ماهه در دنیا برای اولین بار خبر داد و افزود: غرب وسایل لازم را به ما نداد و ما آن را به شکل ارزان‌تر از چین وارد کردیم و کار خود را پیش بردیم.

ارایه بیشترین مقاله به انجمن جهانی کلیه پس از آمریکا و ژاپن

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب در انجمن جهانی کلیه فقط سه نفر عضو داشتیم و جزو عقب‌ترین کشورها در این زمینه بودیم اما ‌هم‌اکنون 100 نفر عضو این انجمن هستند و پس از آمریکا و ژاپن سومین کشور جهان در ارایه مقاله هستیم.

این متخصص کلیه و مجاری ادرار با بیان این‌که در زمینه جراحی اطفال در کشور الگو برای سایر کشورهای جهانی هستیم، تاکید کرد: در این باره ایران جزو پیشرفته‌ترین کشورها است و تحریم باعث شد تا اقدامات درمانی بیماران داخلی را خودمان انجام دهیم و بیماران برای درمان به کشورهای دیگر سفر نمی‌کنند.

حضور متخصصان تربیت شده ایرانی در دانشگاه‌های معتبر جهانی

 سیم‌‎فروش با اشاره به این‌که مهمترین سرمایه برای ما تربیت نیروی انسانی است، ابراز کرد: ‌هم‌اکنون از وجود بهترین نیروها در کشور برخورداریم که برخی از آنها در هاروارد و دیگر دانشگاه‌های معتبر جهان فعالیت می‌کنند، تحریم‌ها باعث شد که ما با اندیشیدن راه‌های میانبری را پیدا کنیم تا سریع‌تر و بهتر به نتیجه برسیم و همه دنیا از این موضوع مطلع است.  

جایگزینی پزشکان ایرانی در کشور به جای پزشکان بنگلادشی

وی یادآور شد: زمانی در کشور ما پزشکان بنگلادشی یا هندی حضور داشتند که البته به مرور زمان از وجود آن‌‌ها بی‌نیاز شدیم، ‌هم‌اکنون جوانان ما با بهترین رتبه علمی بیماران کشور را درمان می‌کنند و در تولید و تحقیقات علمی پزشکان ایرانی فعالیت گسترده دارند.

سیم‎‌فروش افزود: در گذشته برای کوچکترین جراحی، بیماران به خارج از کشور سفر می‌کردند اما در حال حاضر به طور دایم از خارج از کشور بیماران برای درمان به ایران حضور می‌یابند.
ارسال نظرات