تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود برابر آمریکا باز هم مغلوب حریف شد.
کد خبر: ۸۵۲۳۷۳۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در لیگ جهانی 2015 بامداد امروز از ساعت 3:40 در لس‌آنجلس به مصاف آمریکا، قهرمان دوره گذشته رفت و در پایان 3 بر یک بازی را به حریف خود واگذار کرد تا دست خالی این کشور را ترک کرده و راهی لهستان شود.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای آغاز مسابقه سعید معروف، عادل غلامی، سید محمد موسوی، فرهاد ظریف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور را به میدان فرستاد.

در ست اول مسابقه بازیکنان ایران که مجبور بودند در کمتر در 24 ساعت دومین بازی سنگین خود را مقابل آمریکا برگزار کنند، حرف زیادی برای گفتن نداشتند و این ست با برتری قاطع یانکی‌ها به پایان رسید. شاگردان جان اسپرو موفق شدند در سالنی که بیش از 90 درصد آن در اختیار ایرانی‌ها بود با نتیجه 25 بر 16 یاران سعید معروف را مغلوب کنند.

ست دوم را باز هم آمریکایی‌ها بسیار خوب شروع کردند و در طرف مقابل ناهماهنگی بین بازیکنان ایران موجب شد تا ایران در خط حمله اشتباهات زیادی داشته باشد. آمریکایی‌ها تا پایان این ست تیم برتر میدان بودند و در نهایت هم موفق شدند مانند ست گذشته با نتیجه 25 بر 16 ایران را شکست دهند تا با روحیه بالاتری به ست سوم مسابقه بروند.

برای آغاز ست سوم کواچ بازیکنانی مانند معنوی‌نژاد و فائزی را از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار داد و همین اتگیزه جوانی موجب شد تا ایران تیم برتر میدان باشد؛ سرویس‌های خوب بازیکنان ایران از جمله غفور و معروف و ... موجب شد تا ایران تیم برتر این ست باشد و اختلاف 6 امتیازی بین دو تیم ایجاد شود. در امتیاز 13 بر 7 به سود ایران بود که جان اسپرو درخواست وقت استراحت کرد تا نکات کلیدی را به بازیکنانش برای مهار سرویس‌های ایران گوشزد کند. این ست در پایان با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم را هم تیم ایران خوب شروع کرد، اما در امتیاز 5 آمریکایی‌ها به ایران رسیدند. دفاع روی تور خوب ملی پوشان و هماهنگی بین دفاع روی تور و دفاع عقب زمین شرایط خوبی را برای ایران فراهم کرده بود. در دومین وقت استراحت فنی نتیجه بازی 16 بر 13 به سود شاگردان اسپرو بود. تیم آمریکا این ست را هم کنترل کرد و در پایان توانست با نتیجه 25 بر 20 به سود خود رقم بزند.

در سال 10 هزار نفری یو اس سی گی لن سنتر لس آنجلس بیش از 9 هزار ایرانی حضور داشتند و تیم ملی کشورمان را به شدت تشویق می‌کردند.

دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی والیبال از جمعه هشتم خردادماه آغاز می شود و به مدت شش هفته یعنی تا یکشنبه 14 تیرماه ادامه خواهد داشت. دور نهایی این رقابت ها نیز 15 تا 19 جولای (24 تا 28 تیرماه) به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل پیگیری خواهد شد که علاوه بر پنج تیم سطح یک، قهرمان رقابت‌های سطح دو در آن شرکت خواهند کرد.

ارسال نظرات