آیت الله عاملی:

روحانیون در باب افتتاح اسرار رسالت و امامت پیشقدم هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، درآیین تجلیل و تکریم عالم ربانی حجت‌الاسلام حمدالله عدلی، گفت: در باب افتتاح اسرار رسالت و امامت، روحانیان پیشقدم هستند.
کد خبر: ۸۵۲۳۸۸۱
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین تجلیل و تکریم عالم ربانی حجت‌الاسلام حمدالله عدلی با اشاره به اینکه در باب افتتاح اسرار رسالت و امامت، روحانیان پیشقدم هستند، اظهار کرد: به همین خاطر اهالی نمین از یکی از ولی نعمتان خود تجلیل کردند، عالمی که ۸۶ سال دارد و خود را وقف تدین، اخلاق، معنویت و سلوک اجتماعی اهالی کرده است.
وی افزود: به اهالی نمین تبریک می‌گویم به خاطر اینکه متوجه هستند که در ساخت یک فضای فرهنگی سالم و بنا نهادن نسل‌های سالم و آشنا شدن با ابعاد مختلف دینی و زندگی توام با سلامت فکری و سلوک توام با امنیت تربیتی خانواده‌ها، ناگزیر از احتیاج به عالم هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان فاصله گرفتن از سیره پیامبر اکرم(ص) را علت اصلی فتنه و عذاب‌هایی که دامنگیر امت اسلام شده است، دانست و گفت: شیعه و سنی باید دست به دست هم داده و اصول مدیریتی و سیره عاطفی پیامبر اعظم(ص) را برای دنیای تشنه فکرت و مکتب آن حضرت معرفی کنند.
حجت‌الاسلام رحیمی، امام جمعه نمین هم در این مراسم از خدمات شایسته و ارزنده حجت‌الاسلام حمدالله عدلی در حوزه‌های مختلف دینی و مذهبی در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: هدف از این مراسم ارج نهادن به جایگاه علم و عالم در منطقه می‌باشد.
حجت‌الاسلام حمدالله عدلی، روحانی برجسته ۸۶ ساله ای است که در سال۱۳۰۷ هجری شمسی در روستای طالب قشلاقی از توابع اردبیل در یک خانواده متدین پا به عرصه وجود گذاشته و در دوران کودکی خود تلاوت قرآن کریم و مقدمات علوم دینی را در محضر پدر بزرگوارش مرحوم ملا اسماعیل عدلی اصل فراگرفته است. او پس از ۸ سال تحصیلات در مدرسه ملا ابراهیم اردبیل و ۱۲ سال کسب علم در حوزه علمیه قم، درس خارج خود را در موضوع « کفایه » در محضر آیت الله بروجردی فراگرفته و از سال ۱۳۴۹ هجری شمسی تا ۱۳۹۲ علاوه بر تدریس قرآن کریم، به تزکیه اخلاقی جوانان و رفع نیازهای اهالی شهرستان نمین در حیطه مربوط به امورات مذهبی همت گماشته اند.
این مراسم توسط شورای فرهنگ عمومی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمین در این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار