یکی از اعضای تیم پزشکی اعزامی به یمن گفت: اعزام کشتی نجات به یمن یک حرکت روشنگرانه و تبلیغی بود که در آن رسانه‌های مختلف تاثیر و نقش تیم پزشکی را معرفی کردند.
کد خبر: ۸۵۲۳۸۹۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سلیمان حیدری در نشست آیین تجلیل از تیم پزشکی اعزامی به همراه کشتی نجات به یمن به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی صبح امروز در سالن جلسات این سازمان سازمان درباره ارسال کمک‌های دارویی و غذایی جمهوری اسلامی ایران به یمن اظهار داشت: ما تاکنون پنج حرکت از ابتدای سال برای کمک به یمن داشته‌ایم این کمک‌ها از دوم فروردین سال جاری یعنی پیش از شروع تهاجم عربستان به یمن شروع شد.  

وی درباره اعزام کشتی نجات به یمن توضیح داد: این یک حرکت روشنگرانه و تبلیغی بود که در آن رسانه‌های مختلف تاثیر و نقش تیم پزشکی را معرفی کردند و در وسط اقیانوس محتویات کشتی را مشخص کردیم تا جای هیچ شبهه‌ای باقی نماند و هدف و حرکت ما روشن باشد.

این فوق تخصص جراحی قفسه صدری افزود: در روز چهارمی که از شروع حرکت کشتی نجات گذشته بود هواپیماها و هلی‌کوپترهایی بالای سر ما پرواز می‌کردند ولی تهدیدی از جانب آن‌ها صورت نگرفت.  

حیدری درباره اولین روزی که وارد آب‌های یمن شدند، گفت: کشتی ائتلاف به دنبال کشتی ما حرکت می‌کرد اما از حد مجاز نزدیک‌تر نمی‌آمد و تهدیدی برای ما از جانب آن‌ها انجام نشد.

وی با اشاره به این‌که در روز دوم حضور نجات در آب‌های یمن ناو البرز جمهوری ‌اسلامی ایران به استقبال کشتی آمد، افزود: ناو البرز دو روز پشت کشتی نجات حرکت کرد تا به تنگه باب‌المندب رسیدیم.

این فوق تخصص جراحی قفسه صدری افزود: در تنگه به ما خبر رسید که باید به جیبوتی برویم و کشتی بازرسی شود تصور ما این بود که با قبول این پیشنهاد دیگر بهانه‌ای برای رد کردن کمک‌های ما وجود نخواهد داشت به همین دلیل پذیرفتیم تا نهایت همکاری را کرده باشیم.

حیدری افزود: در کشتی تعدادی صلح‌طلب نیز حضور داشتند ما هنوز به اسکله نرسیده بودیم که از سفارت آلمان به سمت ما آمدند و تنها تبعه‌ آلمانی را که در کشتی نجات حضور داشت تحویل گرفتند.

وی اظهار داشت: کشتی نجات پس از 24 ساعت توانست در جیبوتی پهلو بگیرد و در آن‌جا دستور تخلیه بار کشتی را صادر کردند و ما محموله‌های دارویی و غذایی خود را به نماینده غذا در سازمان ملل تحویل دادیم و رسید دریافت کردیم.

این فوق تخصص جراحی قفسه صدری با اشاره به این‌که مسئله مهم رسیدن کمک‌ها به مردم یمن بود، خاطر نشان کرد: ما پیشنهاد کردیم که ما این کشتی را برای رساندن کمک‌ به یمن در اختیار می‌گذاریم ولی قبول نکردند حتی ما این پیشنهاد را دادیم که هر کشتی را که مدنظر دارید اجاره کنید هزینه را ما پرداخت خواهیم کرد اما بازهم پیشنهاد ما را رد کردند.

حیدری افزود: بنا به تصور من ما می‌توانستیم با کشتی به الحدیبیه برویم و اگر قصد متوقف کردن ما را هم داشتند اگر درآن‌جا این اتفاق می‌افتاد هم رذالت سعودی‌ها در پیش چشم جهانیان بیشتر آشکار می‌شد و هم‌چنین نقش تبلیغی این کمک‌ها بیشتر دیده می‌شد.

در این نشست دکتر محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از دکتر شاهین محمد صادقی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی؛ دکتر حیدری، فوق تخصص جراحی قفسه صدری؛ هادی جعفری، تکنسین بیهوشی؛ یدالله سیاوش، نماینده قشر پرستار و دکتر جواد زاده، متخصص طب اورژانس تجلیل کرد.

 
ارسال نظرات