یک استاد دانشگاه مطرح کرد

کمبود مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی غارشناسی در کشور

یک استاد دانشگاه از کمبود مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی غارشناسی در کشور انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که پتانسیل‌های تشکیل آنها به طور بالقوه در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۲۴۰۹۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حاجی کریمی  با بیان اینکه غارها بسیار حساس هستند اظهار داشت: در داخل کشور متأسفانه رشته مشخصی برای غاشناسی و غارنوردی نداریم در حالی که در خیلی از کشورهای دیگر رشته‌ای به نام غارشناسی وجود دارد که در کنار آن مجلات تحقیق مختلفی هم منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه تحقیقات در زمینه غارها در کشورهای دیگر رونق دارد تصریح کرد: متأسفانه در داخل کشور علاوه بر عدم رشته‌ای مربوط به غار و غارشناسی، مراکز تحقیقاتی و رشته‌های دانشگاهی هم نداریم ولی پتانسیل‌های آن به طور بالقوه در کشور وجود دارد.

کریمی یادآور شد: اصل شکل‌گیری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی وجود غارهاست که غارها در اقصی‌نقاط ایران وجود دارند و دوم، نیروی متخصص است که بتوانند هم غارها را غارنوردی و هم شناسایی کنند لذا هر دوی آنها را در کشور داریم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز، دکتر رئیسی و همکارانشان و دانشگاه تهران و تبریز هر کدام دستی در زمینه غارشناسی بر آتش داشته‌اند و می‌توانند با همکاری هم رشته‌ای را تعریف کنند و به وزارت علوم پیشنهاد دهند تا به صورت آکادمک این موضوع را در کشور داشته باشیم.

ارسال نظرات