خبرهای داغ:
مطالبه شورای قشر بسیج جامعه زنان استان سمنان از تیم مذاکره کننده؛
شورای قشر بسیج جامعه زنان استان سمنان طی بیانیه ای؛ مذاکره و توافقی مبتنی بر ولایتمداری و حفظ خطوط قرمز نظام، عزتمندی، حکمت محوری را از تیم مذاکره کننده هسته ای مطالبه کرد.
کد خبر: ۸۵۲۴۳۱۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در شورای قشر بسیج جامعه زنان استان سمنان طی بیانیه ای بیان داشت: در آستانه میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و قیام ملت ایران در 15 خرداد سال 42 را در شرایطی برگزار می کنیم که ایران اسلامی با تلاش فراوان نخبگان و دانشمندان زیادی و تقدیم شهدای ارزشمند فناوری هسته ای تمام همت خود را معطوف پیشرفت کشور در ابعاد مختلف، تأمین رفاه مردم در تولید انرژی پاک و سالم، بهداشت و دستیابی به علوم و فناوری های نو کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این روند پیشرفت برای مستکبران عنود پذیرفته شده نبود و اقدامات ظالمانه ای را علیه این ملت تدارک دیدند و با اتهام های واهی اقدام به صدور قطعنامه، تحریم های غیرقانونی و ترور دانشمندان هسته ای دست نمودند، تا شاید این روند متوقف شود.

در ادامه می خوانیم: اما به منظور اتمام حجت بر دشمنان، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) باب مذاکره را گشودند تا به دنیا ثابت شود که دشمن به دنبال حل مسأله نیست و اهداف دیگری در سر می پروراند.

در این بیانیه آمده است: امروز که تیم هسته ای در حال تنظیم متن اقدام مشترک1+5 با ایران است شاهد زیادی خواهی های طرف آمریکایی هستیم که این امر حمایت بیش از پیش همه ی ما را می طلبد؛ لذا در مقابل گزاره برگ صادره از آمریکا، شورای قشر بسیج جامعه زنان استان سمنان خطاب به 1+5 مواردی را تأکید می نماید:

- رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان فرمودند: بر خلاف فشارهای دشمنان، ملت بزرگ ایران با استفاده از منابع و با برنامه ریزی از این فشارها با سربلندی عبور خواهد کرد؛ لذا تقویت همگرایی و تحکیم وحدت ملی و انسجام امت اسلامی حیاتی ترین نیاز برای تداوم موفقیت ها و امکان پذیر کردن حرکت به سوی جامعه اسلامی است و تبلور این وحدت در پایبندی به راه امام خمینی (ره) و پیروی کامل از ولایت فقیه حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) است.

- ما ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته ای، اعلام می داریم علیرغم بی اعتمادی محض به شیطان بزرگ از مذاکرات حمایت کرده و از تیم مذاکره کننده هسته ای، مذاکره و توافقی مبتنی بر ولایتمداری و حفظ خطوط قرمز نظام، عزتمندی، حکمت محوری را مطالبه می کنیم و اعلام می داریم که مذاکره همراه با زور و جنگ طلبی طرف مقابل، نشان از بد عهدی و زیاده خواهی آنهاست.

-مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بهترین فرصت برای اثبات حقانیت و مظلومیت ملت ایران است؛ همه ما می دانیم که بومی‌سازی صنعت هسته ای نتیجه تلاش دانشمندان جوان ما بوده و بهتعبیر سخنان رهبر معظم انقلاب«پاسداری از این سرمایه، پاسداری از استقلال و عزت ایران است و تیم مذاکره کننده هسته ای باید بدون ضعف و اقتدار به دنبال مطالبات مردم باشد».

- قشر بسیج جامعه زنان استان سمنان ضمن همدلی با دولت، از مذاکره کنندگان خواستار است با همزبانیو اعتماد به جوانان این مرز و بوم، به طرف غربی نشان دهند که توافق یا عدم توافق مانع از پیشرفت پرشتاب هسته ای و اقتصادی ملت ایران نخواهد شد و کلید حل مشکلات اقتصادی، تکیه بر نخبگان و فعالیت کارخانه ها و سانتریفیوژ ها توام با یکدیگر است.

- ما اهل عزتیم و از ذلت بیزار، و لذا معتقدیم اگر قرار است پای میز مذاکره توافقی صورت گیرد؛ باید:

1-دستاوردهای هسته ای و میزان غنی سازی باید منطبق با نیازهای واقعی کشور حفظ و تقویت شود.

2- تمامی تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران اعم از موضوع هسته ای و غیر هسته ای بی قید و شرط باید یکجا و همزمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق) شود.

3-ایجاد هرگونه محدودیتبرای دانشمندان هسته ای و تداوم تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ایپذیرفته نشود.

4-بازرسی و نظارت ها از مراکز هسته ای در حد متعارف بین المللی باشد و فراتر از آن پذیرفته نشود.

5-هر گونه نظارت بر مراکز نظامی و امنیتی یا اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی به هیچ وجه پذیرفته نشود.

تیم مذاکره کننده هسته ای بدانند دعای خیر خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، عزم همه ملت بزرگ ایران با توکل بر خداوند متعال پشتیبان آنها در مذاکرات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها