معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انگیزه‌های الهی در فضای بسیج گفت: بسیج جامعه پزشکی الگویی برای کل جامعه پزشکی است.
کد خبر: ۸۵۲۴۴۸۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد میرزابیگی درباره نقش بسیج جامعه پزشکی در عرصه پرستاری اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی ترکیبی از پزشکی و پرستاری است و بخش عمده این بسیج را پرستاری تشکیل می‌دهد.

حضور فعال و هماهنگ متخصصان در سطح ملی و بین‌المللی

وی با بیان این‌که در بسیج جامعه پزشکی فرهنگ تفکیک بین پزشک و پرستار وجود ندارد، افزود: بسیج جامعه پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، ماما و متخصص آزمایشگاه است و این تخصص‌ها با همکاری یکدیگر اقدامات موثری را در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی در مباحث علمی و فرهنگی به انجام رسانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بسیج جامعه پزشکی در یادواره‌های شهدا و در بحران‌های غزه، یمن، سوریه و هر جا که نیاز به اقدامات انسان‌ دوستانه احساس شده حضور پیدا کرده‌ است.

میرزابیگی گفت: نوع تعامل، رفتار و فرهنگی که درباره پرستاران در بسیج جامعه پزشکی وجود دارد برای کل جامعه پزشکی الگو است.

تفاوت نداشتن نوع موقعیت در بسیج


رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در بسیج جامعه پزشکی همه درکنار یکدیگر و بدون در نظر گرفتن موقعیت‌های شغلی که چه کسی پزشک است و چه کسی پرستار و فقط در راستای رسیدن به هدف مقدس خدمت به بیماران گام برمی‌دارند.

میرزابیگی با بیان این‌که در محیط بسیج انگیزه‌های الهی بیشتر و انگیزه‌های مادی کم می‌شود، افزود: هرجا که انگیزه‌های مادی رشد پیدا می‌کند مباحث اختلافی بیشتر شده و هر جا که انگیزه‌های الهی رشد می‌کند مباحث اختلافی به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات