خبرهای داغ:
امام جمعه گرمسار گفت: محور امام خمینی (ره) دین، مردم و خواسته های فطری و حقیقی مردم بود؛ باعث شد که مردم همگی با امام راحل در راه مقابله با رژیم شاهنشاهی برای پیروزی انقلاب همکاری کنند.
کد خبر: ۸۵۲۴۵۶۶
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد نسبت به قیام های قبلی مانند 30تیر تنها قیامی بوده که به نتیجه مطلوبی رسیده است، اظهار داشت: رهبری 15 خرداد سال42 را یک مرجع تقلید که مردم به گفتارش اعتماد داشتند اما سایر قیام ها قبل از این تاریخ و چون با فطرت مردم سازگار نبود و مردم نمی تواستند به آنها اعتماد کنند قیام های دیگر نتیجه بخش نبود؛ اما قیام 15 خرداد به نتیجه مطلوبی رسید.

وی افزود: در دنیا تا به حال انقلاب های زیادی صورت گرفته که این انقلاب ها یکی از جوانب مادی و سیاسی یا نظامی داشته است؛ اما تنها انقلابی که بعد از اسلام اتفاق افتاد و کاملاً جنبه دینی داشت، انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه گرمسار تصریح کرد: مرجع تقلید مردم در مقابل یک سری اعمال غیردینی حکومت وقت قیام کرد و در پی آن قیام حاکم وقت هم مرجع تقلید را دستگیر کرد در راستای این دستگیری مردم هم به پشتوانه مرجع تقلیدشان قیام کردند.

ولیخانی اظهار داشت: روزی که امام راحل را دستگیر کردند و به ترکیه و سپس به عراق تبعید کردند؛ در این مدت امام خمینی(ره) شاگردان قدرتمند و بسیار خوبی داشت که توانستند نزدیک 15 سال افشاگری کنند و از مرکز واحد دستور می گرفتند تا اینکه حکومت به این نتیجه رسید که مردم ایران نسبت به حکومت ناراضی هستند و علت نارضایتی هم مربوط به هدف امام می شود و همین قضیه سبب شد که به امام توهین کردند و به ایشان در روزنامه اطلاعات تهمت زدند.

وی افزود: به همان صورت که در قیام 15 خرداد ابتدا مرجع تقلید دستگیر شد و سپس به آن توهین شد و به همین دلیل مردم در قم قیام کردند و عده ای شهید شدند و در مراسم اربعین شهدا که یکی پس از دیگری اتفاق افتاد باعث قیام سراسری شد.

وی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) در مسجد اعظم قم که فرمودند«سرمایه من جانم است و این را در راه خدا گذاشتم»؛ بیان کرد: امام راحل دین و خطراتی که متوجه مردم و دینشان بود را محور خود قرار داد و چون محور امام دین، مردم و خواسته های فطری و حقیقی مردم بود باعث شد که مردم همگی با امام خمینی(ره) در راه جنگ با رژیم شاهنشاهی برای پیروزی انقلاب همکاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها