خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه:

آمریکا یک قدم هم برای منفعت ملت ایران بر نخواهد داشت

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: آمریکا حتی یک قدم برای منفعت ملت ایران برنخواهند داشت.
کد خبر: ۸۵۲۴۶۰۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام علی شیرازی در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) که در مسجد جامع کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار شد، اظهار داشت: خداوند برای رسیدن به تعالی بشر راهنما قرار داد مثل پیامبران که مردم بوسیله شاخص ها از مسیر منحرف نشوند و بعد از پیامبران ائمه معصوم (ع)  را قرار داد تا انسانها راه را گم نکنند.

وی اضافه کارد: در عصر غیبت هم  ما مکلف شدیم از ولی فقیه و راهنمایان و جانشینان ولی عصر (عج) تبعیت کنیم.  در مبحث اختیارات تفاوتی بیت امام معصوم (ع) و پیامبر و ولی فقیه برای حکومت نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تصریح کرد: پیامبران با هدف آشنا کردن مردم با راه خدا و دین خدا آمدند و پیامبر کامل ترین دین را به بشر معرفی کرد.  ائمه دین هم همین مسیر را پیمودند و ولایت فقیه، امام خمینی (ره) و امام خامنه ای هم همین مسیر را طی می کنند.

حجت الاسلام شیرازی گفت: اگر امام خمینی(ره) توانست انقلابی عظیم را شکل بدهد و جهانی را آگاه کند دلیلش این بود که امام اهل تفکر، حق و خداشناسی و خداترسی بود.

وی ادامه داد: در مرور زندگی امام خمینی (ره) میبینیم که مناجات در زندگی ایشان جدایی ناپذیر بود و عشق به دعاهای کمیل، زیارت عاشورا، دعاهای شعبانیه جزء جدایی ناپذیز زندگی امام بود و دین و اسلام و رعایت دستورات الهی در زندگی فردی و اجتماعی و معرفی آن به مردم، محور زندگی امام قرار داشت.

وی تمام حرکت های امام از دوران طلبگی تا دوران مبارزات و انقلاب و تبعید و جنگ را فقط و فقط برای خدا و در راه خدا عنوان کرد.

مردم بعد از توجه به خدا محور تأکید حضرت امام (ره)

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تصریح کرد: مردم همواره مورد احترام امام بودند و امام همواره به رای مردم توجه داشت و خود را خدمتگذار مردم می دانست و همواره با همراهی و همدلی با مردم از تمام چالش های دوران خود از جنگ و تحریم و... با همدلی و همزبانی مردم سربلند بیرون آمد.

وی افزود: امام با عنایت به فرمان الهی قرآن و سنت و سیره ائمه اعتقاد داشت که رهبران جامعه اسلامی باید با مردم در ارتباط نزدیک باشند و از هر لحاظ به مردم توجه کنند.

حجت الاسلام شیرازی بخش سوم تفکر امام (ره) را بر آگاه سازی مردم و مسئولین در مقابل دشمنی ها دانست و گفت: امام (ره)  اعتقاد داشت که این کشور دشمن دارد و دشمنان درحال فتنه گری بر علیه کشور هستند و حضرت امام همواره بر آگاه سازی مردم و مسولان توجه ویژه داشت و آنها را با فکر و اهداف و فتنه های دشمن آشنا میکرد.

راه امام استمرار حکومت حق و اسلام بر جامعه است 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشار به اینکه اگر راه امام ادامه نداشته باشد کشور آسیب می بیند گفت: روز به روز باید اندیشه امام (ره) در جامعه گسترده شود.  اگر از راه امام دور شویم کشور آسیب می بیند.  قرآن میگوید که باید در برابر طاغوت، فرعون و ابولهب های زمان ایستاد و امام (ره) هم در همین راستا حرکت عظیم انقلاب اسلامی را شروع کرد و با خواست خداوند پیروز شد.

وی با اشار به اینکه آمریکا حاضر نیست قدمی به نفع ملت ایران بردارد، تصریح کرد: بعضی باید توجه کنند که دشمن دشمن است هرچند که گاهی لبخند بزند.  دشمن مثل ماری زهرآلود است که هدفش گزیدن و خالی کردن زهرش در پیکره امت اسلامی است.

وی افزود: راه ما راه امام (ره) است و باید در برابر دشمن بایستیم.  از راه امام جدانشده ایم و دشمن پر کینه ما آمریکا از اهداف خود کوتاه نیامده است چون ما همچنان بر اصول قرآن و راه امام خمینی (ره) استوار هستیم و بر علیه استکبار هستیم بنابراین دلیلی ندارد که دشمن از مسیر و هدفش بازگردد.

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: چون بنا داریم که راه الهی را ادامه دهیم قرار نیست که مواضع حق طلبانه و الهی مسیر ملت ایران تغییر کند.  کشور ما نشان داد که با توکل به خدا توانستیم در جنگ و تحریم و فتنه ها پیروز بشویم. اگر ملت ما راهش را تغییر داده بود امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود و امروز هم نظام و مردم با همان روحیه زمان جنگ و دوران انقلاب آماده پیش بردن راه الهی است.

وی گفت: جوان امروز ما همچون حوان زمان انقلاب و جنگ آگاه است و آماده حفاظت و ادامه دادن راه امام خمینی (ره) که راه الهی است. 


ارسال نظرات
آخرین اخبار