مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه سرخه:

مهمترین پیامد قیام 15 خرداد افزایش بینش سیاسی مردم بود

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه سرخه گفت: قیام 15 خرداد با توجه به حضور سیاسی مردم و روحانیت در عرصه انقلاب باعث افزایش پیوند بین مردم و روحانیت و افزایش بینش صحیح سیاسی مردم نسبت به وقایع روز شد.
کد خبر: ۸۵۲۴۶۹۰
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
حجت الاسلام محمد باقر لیاقتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در یکی از بیاناتشان پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن را از دستاوردهای نهضت 15 خرداد دانسته اند که این بیانات امام راحل اهمیت واقع 15 خرداد را بیشتر بیان می کند.

وی افزود: بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره حادثه 15 خرداد نشان از اهمیت بسیار بالای این واقعه و نقش آفرینی مهم این قیام در جریان انقلاب دارد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه سرخه بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان حادثه 15 خرداد 42را بزرگترین حادثه ای می دانند که در قرن حاضر در کشور ما میان مردم و رژیم حاکم اتفاق افتاد.

حجت الاسلام لیاقتی، اسلامی شدن مبارزه را یکی از مهمترین ویژگی های قیام 15 خرداد دانست و گفت: حاکمیت تفکر دینی در جریان مبارزه و رهبری قاطعانه حضرت امام خمینی(ره) بر مبنای گفتمان دینی مهمترین تفاوت این حرکت با حرکت های پیشین مردم ایران بود.

وی خاطر نشان کرد: مبارزات پیشینعلیه رژیم حاکم در ایران توسط گروه های سیاسی برنامه ریزی می شد؛ اما در این واقعه جنبش به میان مردم کشیده شد و مردمی شدن مبارزه رژیم را در معرض خطر قرار داد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه سرخه تصریح کرد: در حرکت های مخالف سابق هیچ اشاره ای شخص اول رژیم نمی شد اما حضرت امام (ره) به عامل اصلی فساد یعنی شاه و با اصل سلطنت به مخالفت پرداختند و آن را اصلی ترین عامل فساد در ایران عنوان کردند.

لیاقتی ادامه داد: این گفتمان باعث محو شدن جاذبه های گروه های سیاسی سازش کاری بود که با حفظ نظام سلطنتی موافق و خواستار انجام اصلاحات مورد نظر خود بودند.

وی گفت: رژیم شاه در مواجهه با این قیام اقدام به سرکوب مردمی زد که خواهان حکومت اسلامی بودند و عکس العمل رژیم در سرکوبی مردم باعث برملا شدن چهره منافقانه شاه و پوچ بودن ادعای حمایت از حقوق بشری وی شد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه سرخه افزود:سکوت جوامع بشری در قبال جنایات شاه که ادعای اعاده حقوق مردم را داشتند و دارند مصداق بارز عملکرد دو گانه و دروغین سازمان های حقوق بشری بود.

لیاقتی گفت: جنایت سرکوب قیام 15 خرداد دست پلید شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و رژیم نامشروع صهیونیستی به خوبی دیده می شود.

وی با بیان اینکه قیام 15 خرداد برگرفته از قیام عاشورای ابا عبدالله الحسین(ع)بود که خون مردم دامنگیر رژیم پهلوی شد و باعث سرنگونی این رژیم سفاک شد، افزود: قیام 15 خرداد 42 مبدأ نهضت مردم ایران علیه رژیم شاهنشاهی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار