خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرمسار:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرمسار گفت: قیام 15 خرداد سرمنشأ انفجار نور در سال 57 شد و پس از آن قیام ایران به نتایج مطلوبی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی دست یافت.
کد خبر: ۸۵۲۴۶۹۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
حجت الاسلام حسین اسدالله پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار اظهار داشت: ریشه شکل گیری قیام 15 خرداد در زیاده خواهی و به فساد کشاندن مملکت توسط رژیم پهلوی شاه بوده است؛ همان عامل که باعث قیام امام حسین (ع) در برابر یزید شد سبب قیام امام راحل در مقابل شاه پهلوی نیز شد؛ زیرا رژیم پهلوی برای در قدرت بودن عامل استکبار شد و تمام اعتقادات مردم را به بازی گرفت.

وی افزود: از قانون کاپیتولاسیون گرفته تا کشف حجاب همه این ها زمینه شد تا غیرت دینی مردم به جوش آید و با لبیک گویی به امام راحل در مقابل یزید زمان یعنی رژیم پهلوی و طاغوت قیام کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گرمسار اظهار داشت: از آنجائی که مردم دیگر نمی توانستند ظلم های شاه و بازی با عقایدشان را تحمل کنند و از سویی دشمن با همه توان به جنگ مذهب آمده بود و به بهانه زندگی راحت و غربی شدن همه اعتقادات آنها را زیر پا گذاشته بود؛ مردم گوش به فرمان امام خمینی(ره) در مقابل شاه ایستادند و خیلی از آنها در این راه به شهادت رسیدند تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان تفاوت هایی از قیام های قبل ادامه داد: در قیام 30 تیر بعد از برکناری مصدق از نخست وزیری و بعد از اتفاقات جریان ملی شدن صنعت نفت مجلس دیگر تمایلی به مصدق نشان نداد و مصدق در تیر ماه 1331 از هوادارانش خواست تا در خیابان ها تجمع کنند و حکومت وقت یعنی قوام السلطنه را به زیر کشند در پی آن مردم در 30تیر 1331 به خیابان ها آمدند و به دفاع از مصدق شعار دادند که عده ای هم کشته شدند و شاه مجبور شد مصدق را دو باره نخست وزیر کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گرمسار گفت: در واقع قیام 30تیر برای بازگشت به قدرت بود و مصدق بعدها هم نشان داد فقط برای کسب قدرت این کار را کرده است ولی در قیام 15 خرداد کسب قدرت توسط امام خمینی (ره) ملاک نبود؛ امام راحل فقط برای ادای دین خود و انجام اصل وظیفه قیام کردند به همین دلیل مردم به ایشان اعتماد کردند و به پشتوانه ایشان قیام کردند.

اسدالله پور اظهار داشت: هر انقلابی و هر رهبری برای خود هدفی دارد تا به آن دست پیدا کند اکثر قیام ها و رهبران آن برای بدست گرفتن قدرت و یا ایجاد تحول در نظام دست به این کار میزنند و برای این کار از روش ها و شیوه های زیادی از جمله روش مسلحانه استفاده می کنند؛ ولی روش مبارزاتی امام خمینی(ره) با همه آنها فرق می کرد و ایشان با توکل بر خدا و تکیه بر مردم مبارزات خود را آغاز کرد و با یک مبارزه فرهنگی به جنگ با شاه رفتند.

وی گفت: امام خمینی (ره) با روشنگری، زوایای پنهان حکومت طاغوت را برای مردم بازگو می کردند تا مردم خودشان مسائل را تشخیص دهند و خود سرنوشت خود را رقم بزنند که همان حاکمیت اسلام به جای طاغوت است؛ به همین خاطر در طول 15 سال حضرت امام خمینی (ره) هیچگاه قیام مسلحانه انجام ندادند؛ چرا که شاید بعد ها می گفتند امام راحل با اسلحه کودتا کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها