فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نمین از توقیف سه هزار و 110 کارتن نوشمک غیر بهداشتی سرطان‌زا در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۴۷۷۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، سرهنگ سعید مجیدی، فرمانده انتظامی شهرستان نمین ضمن اعلام این خبر گفت: پس از اطلاع از فعالیت غیر بهداشتی یک کارخانه نوشمک سازی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل و از اخذ مجوز قضایی، اکیپی از عوامل کلانتری و مامورین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در موقیعت مورد نظر حضور یافتند.

وی با بیان اینکه کارگران کارخانه موردنظر از ورود عوامل اعزامی به محل مقاومت کرده و از بازکردن درب ورودی کارخانه ممانعت کردند، گفت: درب کارخانه با رعایت موارد قانونی و شرعی باز شده و در پی بررسی ها و بازرسی های صورت گرفته از کارخانه مورد نظر سه هزار و 110 کارتن نوشمک غیر بهداشتی توقیف شد.

سرهنگ مجیدی افزود: برابر اعلام کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی کارخانه مزبور به جای افزودنی های مجاز از مواد " آسپارتام" که یک ماده شیرین‌کننده غیر بهداشتی سرطان زا بوده استفاده می کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی های به عمل آمده بیش از 10 کیلوگرم مواد سرطان‌زای "آسپارتام" کشف شد، بیان کرد: یک قاشق مواد "آسپارتام" برای 200 لیتر آب استفاده می شود.

وی گفت: تمامی موارد توقیف شده به خودروهای دانشگاه علوم پزشکی بارگیری و از محل انتقال داده شد.

ارسال نظرات