برگزاری مراسم ارتحال امام در کربلا

مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۴۸۸۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا برگزار شد.

شکرالله طاهری، سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلای معلی در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت امام خمینی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام (ره) گفت: امروز در سالگرد عروج بزرگمردی از سلاله پاک انبیاء و معصومین (علیهم‌السلام) هستیم که ایشان را می‌توان احیاگر فرهنگ توحیدی و معمار جمهوری اسلامی و بت شکن قرن نامید.

وی افزود: آثاری که از قیام ایشان بر شرق و غرب عالم و جهان اسلام پدیدار می‌شود جز با اولیای بزرگ الهی قابل مقایسه نیست.

سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلای معلی با اشاره به شروع قیام امام (ره) گفت: سالهای قبل از قیام، ایشان با تکیه بر مبانی اسلام ناب و تعلیمات قرآن کریم و سیره پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه (علیهم‌السلام) با استناد دقیق از مبانی فقهی تشیع قیام خود را آغاز کرد.

وی عنوان کرد: در آن زمان اهل دین منزوی شده بودند و در جامعه دین داری خود را بروز نمی‌دادند و حاکمان و سیاستمداران مستکبر با برنامه‌های درازمدت و استخدام اندیشمندان مادی بر همه زوایای زندگی اجتماعی ملت ایران احاطه پیدا کرده بودند.

سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلای معلی افزود: امام (ره) مسئله ولایت فقیه و حکومت دینی را در حوزه تئوری با تعالیم برگرفته از ائمه معصومین (علیهم‌السلام) در زمان غیبت، جایگزین حکومتهای غیردینی کرد.

وی با بیان اینکه تئوری‌های مادی بعد از ایجاد حکومت اسلامی رنگ باخت، افزود: با ایجاد تئوری حکومت دینی و ایجاد نظام اسلامی، تئوریهایی چون لیبرالیسم و کمونیسم رنگ باخت و شاهد مرگ اندیشه‌های مادی یکی پس از دیگری بودیم که سقوط حکومت کمونیستی شوروی سابق از آن جمله است.

طاهری اظهار داشت: در رژیم پهلوی تظاهر کردن به هویت دینی از سوی مسلمانان نه تنها در غرب بلکه در بلاد اسلامی تحجر محسوب می‌شد و با احیای هویت اسلامی توسط امام خمینی (ره) امروز شاهد هستیم در مهد تمدن غرب و اروپا استفاده زنان مسلمان از پوشش اسلامی و افتخار به مسلمان بودن به یک چالش جدی برای دنیای استکبار تبدیل شده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلای معلی اظهار داشت: ایشان با شعار «نه شرقی و نه غربی» که برگرفته از سنت وحی است و با الهام از قیام عاشورا آنچنان نهضتی در ملت بزرگ ایران به وجود آورد که آثار آن در اقصی نقاط عالم نمایان شد.

وی گفت: ملت بزرگ و با فرهنگ ایران اسلامی مصمم است مانند 37 سال گذشته با همه وجود از اندیشه‌های بلند و آرمان‌های امام (ره) در مقابل همه دنیای کفر و ظلم و استکبار دفاع کند.

بنابراین گزارش در این مراسم آیت الله قزوینی، حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجتی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، استانداران کربلا و بابل، جمعی از نمایندگان مجلس عراق، مسؤولان عتبات حسینیه و عباسیه، اساتید دانشگاه، نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی و فرهنگی، نیروهای نظامی و انتطامی، دانشجویان و جمعی از مردم حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار