امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: انديشه و آرمان هاي امام خميني (ره) قابل تحریف نیست و اجازه نمي دهيم تا افرادی دست به تحریف شخصیت این بزرگ مرد تاریخ بزنند.
کد خبر: ۸۵۲۴۸۹۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پارس آباد که با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد، با اشاره به قیام 15 خرداد 42 گفت: قیام 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود که امام راحل توانست با حرکت‌های انقلابی و رهبریت مدبرانه انقلاب را به پیروزی برساند.

وي با اشاره به حرکت خودجوش مردم در این روز تاريخي برای دفاع از حضرت امام (ره)، افزود: با اینکه رژیم ستم‌شاهی با حرکات وحشیانه خود این خیزش مردمی را سرکوب کرد و صدها نفر از فرزندان این ملت را به خاک و خون کشید، اما این قیام و کشتار در سال 42، سرآغاز قیام ملت ایران شد.

امام جمعه پارس آباد ادامه داد: قيام 15 خرداد سال 42 در واقع باعث شد بذر انقلاب در دل‌های مردم پاشیده شود و این بذر در سال 57 بارور شد و در 22 بهمن به پیروزی رسید.

رشادي به سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) با تکیه بر سه عنصر ایمان، وحدت و رهبری توانستند بار دیگر حاکمیت اسلام در ایران را احیا کنند.

خطيب نمازجمعه پارس آباد در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: معظم له در خصوص خطر تحریف شخصیت حضرت امام (ره) تذکراتی دادند که این تذکرات راهگشای بسیار خوبی بود و همه باید هوشیار باشند و اجازه ندهند تا افرادی دست به تحریف شخصیت این بزرگ مرد تاریخ بزنند.

وي با اشاره به اینکه نباید اجازه تحریف اندیشه‌ها، اصول و آرمان‌های امام خمینی (ره) را بدهیم، معرفی اسلام ناب، اعتماد به وعده‌های الهی و اعتماد به مردم را از شاخصه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر شمرد.

رشادي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز با اشاره به رویدادهای رخ داده در منطقه خاورمیانه نیز گفت: امروز متاسفانه شاهد حرکت‌های ضد اسلامی در سطح کشورهای همجوار از جمله عراق و سوريه هستیم که این حرکت‌ها همه در راستای اهداف غربی ـ عربی و صهیونیستی شکل یافته است.

امام جمعه پارس آباد با بیان امروز هم داعش و گروه‌های تروریستی توسط رژیم صهیونیستی و دولتمردان آمریکا به وجود آمده و پرورش می‌یابند، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی سعی می‌کند مسلمانان را به جان هم بیندازد و حکومت کند و به ریشه اسلام و مسلمین ضربه بزند.

رشادي تصريح كرد: گروهك تروریستی داعش در وهله نخست به دنبال مسلمان کشی و در وهله دوم به دنبال نشان دادن چهره زشت از اسلام و به تبع آن اسلام‌ستیزی است.

وي به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مذاکر‌ه‌کنند‌گان بدانند بر اساس خطوط قرمز رهبری حرکت کنند و کسی حق ندارد در خصوص حقوق مسلم ملت ایران با دیگران مذاکره کند.

خطيب نمازجمعه پارس آباد در ادامه با اشاره به ماه فضیلت‌های شعبان و رمضان، افزود: کم کم به ماه پر خیر و برکت رمضان نزدیک می‌شویم و باید خود را برای اطاعت از پروردگار در این ماه بزرگ آماده کنیم.

وي در ادامه از تلاشهاي حجت الاسلام ولي علوي امام جمعه سابق پارس آباد كه چندين سال امامت جمعه اين شهرستان را بر عهده داشت، قدرداني كرد.

گفتني است، حجت الاسلام رشادي كه هفته گذشته به جاي ولي علوي امام جمعه سابق پارس آباد از سوي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور به امامت جمعه اين شهرستان معرفي شده بود امروز اولين خطبه نماز جمعه را در مصلي امام خميني (ره) پارس آباد با حضور پرشور مردم اقامه كرد.

ارسال نظرات