مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام گفت: اگر تیم مذاکره کننده ما به خواسته مردم و گزاره ملی توجه کند با قدرت، عزت بیشتر و با تکیه بر ملت و نظام و رهبری حرف ها را بر کرسی خواهد نشاند.
کد خبر: ۸۵۲۴۹۰۳
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
علی اکبر مداحی" مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به گزاره برگ ملی(فکت شیت) منتشر شده گفت: اولاً علوم هسته ای یکی از علوم مورد نیاز هر کشوری است که به تبع کشور ما نیز به آن نیاز دارد و ما نباید در هیچ شرایطی با توقف علوم مرتبط با آن مردم عزیز و شهید پرور کشورمان را از این علوم و مزایا و مصارفی که برای مردم دارد محروم کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه پیشرفت های امروز کشور در زمینه ی انرژی هسته ای مرحون خون هزاران شهید است اظهار کرد: دانشمندان محترم هسته ای کشور با تلاش خود موجب پیشرفت های بسیار چشم گیری در زمینه علوم هسته ای شده اند که ما همه این پیشرف ها را مدیون خون شهیدان و سال ها مبارزه در مقابل استکبار جهانی می دانیم، حالا اگر بخواهیم با توافقی این علوم گستره را نادیده بگیریم و این لطف الهی را که دانشمندان ما با اتکای به خداوند متعال و ایمان و مدد جستن از خون شهدا توانسته اند این فناوری را به دست آورند و برای مردم این امتیاز را کسب کرده اند نمی شود اسم این توافق را توافق برد برد گذاشت.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با تاکید بر حفظ دستاوردهای دانشمندان هسته ای کشور گفت: نباید با چند جلسه مذاکره این دستاورد عظیم را از دست بدهیم بلکه وظیفه داریم بهانه را از دشمن بگیریم، ما که می دانیم مسئله هسته بهانه دشمن است آنها با اصل بودن ما مشکل دارند. دشمن با اصل نظام و ولایت فقیه مشکل دارد، هسته ای تنها بهانه آنها است.

مداحی عنوان کرد: ما برای اینکه این بهانه را دشمن از دشمن بگیریم با اینکه آنها می دانند ما به دنبال بمب هسته ای نیستیم و می دانند ما شرعا اعتقادی به بمب هسته ای نداریم و طبق فتوای مقام معظم رهبری و سایر مراجع ما استفاده از بمب هسته ای را حرام می دانیم.

وی خاطر نشان کرد: مردم کشور قهرمان ما و کشور رزمنده ما نیازی به بمب هسته ای ندارد این را دشمن به خوبی می داند ولی برای اینکه بهانه را از دست دشمن بگیریم بایستی شفاف سازی کنیم و به دنیا بفهمانیم ما به دنبال استفاده صحیح از این فناوری هستیم و استفاده های که دشمنان ما مثل امریکا و اسرائیل کرده اند و می کنند و خواهند کرد را نمی کنیم. ما مثل امریکا نیستیم که هیروشیما بوجود آوریم، آنها خودشان این کاره اند. خوشان اهل خیانت و جنایت اند و به واسطه آل سعود امرز در یمن همین جنایات را ادامه می دهند و می خواهند به ما برچسب بچسبانند، باید به آنها بگوییم که این برچسب ها به ما نمی چسبد.

دبیر شورای عالی بسیج مداحان ضمن توصیه به همه ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت برای روشنگری درباره این موضوع گفت: مداحان، ذاکرین و شاعران آئینی و همه کسانی که برای اهل بیت علیه السلام می سرایند باید بدانند و البته می دانند که شعار و پرچم ما هیات من دله است. با تمسک به حضرت سیدالشهدا علیه السلام ما زیر بار ذلت و ظلم نمی رویم . اینکه ما بپذیریم دستمان را جلوی دشمن ببنیدیم و درباره مسئله هسته ای تمام قد در خدمت دشمن باشیم و هر چه آنها برای ما دیکته می کنند را بپذیریم این بار ذلت رفتن است. آموزه های دینی، مکتبی و عاشورایی ما به سخنرانان و مداحان ما به خوبی این درس را داده است که زیر بار ذلت نخواهیم رفت و این درس را باید در سخنرانی ها، مداحی های و منبرها به مردم منتقل کرد.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام افزود: تاریخ اسلام به ما نشان داده است که دشمن قابل اعتماد نیست در طول تاریخ اسلام همیشه دشمن نیرنگ کرده است، قرآن را بر سر نیزه کرده اند. همیشه دشمن با فریب مذهب علیه مذهب بعضی از افراد جاهل، نادان و کم عمق را فریب داده است و الان هم دشمن به دنبال فریب است مردم ما فریب نمی خورد. مردم بصیر و هشیار ما فریب نخواهندخورد.

مداحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره غیر قابل اعتماد بودن دشمن گفت: دشمن در طول تاریخ به دنبال فریب بوده است و قابل اعتماد نیست همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر هم توافقی حاصل بشود معلوم نیست این ها پای توافق، عهد، و پمانشان بمانند کما اینکه در گذشته هم پای عهدشان نیستاده اند و نقض عهد کردند، بارها و بارها این عهد شکنی از سوی دشمن رخ داده است. این بار هم معلوم نیست دشمن بر عهد خود پایبند بماند یا نه، پس باید طوری عمل کنیم تا اگر پیمانی هم بسته شد و دشمن نقض پیمان کرد ما هم بتوانیم در مقابل با نقض توافق به فعالیت های گذشته ادامه بدهیم.

دبیر شورای عالی بسیج مداحان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مسئله بازجویی از دانشمندان هسته ای کشورمان پرداخت و عنوان کرد: دانشمندان هسته ای سرمایه های بزرگ ملی و علمی کشور هستند، ما نمی توانیم این سرمایه های ملی را در اختیار دشمن قرار دهیم تا مورد بازجویی و سوال قرار بگیردند، این توهین به ملت ایرن، علم و دانش ما و دانشمندان کشور است که ما دانشمندان و نخبگان علمی کشور را در اختیار دشمن قرار دهیم تا از آنها بازجویی و سوال کنند.

وی ادامه داد: اگر آنها بازجویی و سوال می خواهند ما این شفاف سازی را با حفظ اقتدر و عزت انجام می دهیم، آن هم نه برای شفاف سازی در برابر دشمن بلکه برای دنیا تا همه بدانند که ما اهل نیرنگ و جنایت نیستیم و مثل آل سعود و امریکا نیستیم . ما برای دنیا باید شفاف سازی کنیم چون امریکا و اسرائیل می دانند ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم و این ها نیرنگ های آنها است که بهانه بیشتر نیست.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام اظهار کرد: اگر دشمن روی نظارت ها پافشاری می کند این بازرسی ها برای این است که بتوانند توانایی های ما را که بعد از انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمده را ببینند و بسنجند تا اگر روزی جنگ نظامی در گرفت البته که آنها جرئت چنین کاری را ندارند چرا که ما محکم پای گزینه نظامی ایستاده ایم آنها می خواهند بیایند قدرت ما را ارزیابی کنند تا در مقابل قدرت نظامی ما مقابله کنند و این توانایی ها ما را که دنیا و ملت ایران به خوبی نسبت به آن واقف است چه توانایی های خوب نظامی پیدا کرده است این ها را شناسایی کند و به موقع از بین ببرد.

مداحی در پایان با ذکر این مطلب که تیم مذاکره کننده هسته ای باید در مراحل مختلف مذاکرات هوشیار باشد عنوان کرد: ما باید هوشیار باشیم دولت و ملت هوشیار باشند و این اجازه را به دشمن ندهند اگر تیم مذاکره کننده ما به خواسته مردم و گزاره ملی توجه کند با قدرت، عزت بیشتر و با تکیه بر ملت و نظام و رهبری حرف ها را بر کرسی خواهند نشاند.
توجه تیم مذاکره کننده به "گزاره برگ ملی" باعث قدرت و عزت هیئت ایرانی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات