کد خبر: ۸۵۲۵۱۲۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

افزایش قیمت سوخت بر همه چیز تاثیر خواهد داشت حتی شاید بر مسکن هم تاثیر بگذارد، وقتی که هزینه دستمزد و هزینه گازوئیل افزایش پیدا کرده است، قطعا هزینه جابه جایی و هزینه کارگرها هم افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین باید بگویم که این افزایش قیمت ها قطعا در یک جایی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

احمد جباری نماینده مردم هرمزگان و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش قیمت بنزین گفت: دولت اخیرا بخشی از قیمت ها مانند سوخت هواپیما، بنزین و گازوئیل را افزایش داد، آقای نوبخت هم چندی پیش گفت که با توجه به محدودیت منابع و ارز ناچار شدیم این اقدام را انجام دهیم اما این افزایش ها بر قیمت های دیگر تاثیری ندارد ولی من می گویم قطعا این افزایش قیمت بر بخش های دیگر هم تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: چندی پیش یکی از آقایون اظهار کرده بود که افزایش سوخت هواپیما بر قیمت بلیط هواپیما تاثیری نخواهد داشت ولی چه طور می توان این معادله را حل کرد که افزایش قیمت سوخت هواپیما بر افزایش قیمت بلیط تاثیری نگذارد؟ در واقع یا دولت مجبور است یک مبلغی را به عنوان یارانه برای هواپیمایی در نظر بگیرد و یا اینکه آنان مجبور به کاهش کیفیت و ایمنی پروازها خواهند شد، به عنوان مثال ممکن است ناچار شوند تعداد خلبان ها را کاهش دهند، بدون شک این موارد هم در کیفیت و هم در بهره وری تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: با توجه با آنچه دولت محترم می فرماید مبنی بر اینکه در توافقات شکل گرفته، مقداری از تحریم ها از بین رفته است، ضمن اصرار بر این اصل که تمامی تحریم ها باید یکجا لغو شود، باید بگویم که این افزایش قیمت ها متناسب با آن چیزی که در حوزه توافقات مطرح می شود، نیست.

نماینده مردم هرمزگان اذعان کرد: به هر حال ما محدودیت منابع داریم، آقای نوبخت هم در مصاحبه ای گفت باید بپذیریم که با محدودیت و کمبود درآمد مواجه هستیم و برای جبران این کمبود ناچار به افزایش قیمت ها هستیم، ولی حرف من این است که افزایش قیمت ها قطعا در زندگی مردم هم تاثیر خواهد گذاشت و ما نمی توانیم بگوییم که این افزایش ها کاملا بر زندگی مردم بی تاثیر است.

وی عنوان کرد: مگر ممکن است قیمت افزایش پیدا کند ولی تاثیری در زندگی مردم پیدا نشود، واقعیت این است که افزایش قیمت سوخت بر همه چیز تاثیر خواهد داشت حتی شاید بر مسکن هم تاثیر بگذارد، وقتی که هزینه دستمزد و هزینه گازوئیل افزایش پیدا کرده است، قطعا هزینه جابه جایی و هزینه کارگرها هم افزایش پیدا خواهد کرد، سوال من این است که اگر افزایش قیمت ها بی تاثیر است، این مبلغ اضافه شده چگونه قرار است جبران شود؟ بنابراین باید بگویم که این افزایش قیمت ها قطعا در یک جایی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

ارسال نظرات