رئیس پلیس پایتخت با اشاره به راه‌اندازی مراکز جدید نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر، از دستگیری ۶۰۰ معتاد خیابانی و کشف نیم تن مواد مخدر در عملیات شب گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۱۷۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز با اشاره به آغاز طرح برقرار ساختن انضباط اجتماعی در منطقه 12 از امروز اظهار داشت: به دنبال پیگیری طرح امنیت محله‌محور و با توجه به دغدغه شهروندان منطقه 12، شب گذشته عملیات گسترده‌ای در سطح این منطقه برای دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر برگزار شد.

وی ادامه داد: به دنبال اجرای این طرح از شب گذشته تاکنون 103 نفر دستگیر و بالغ بر 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد. 

ساجدی نیا گفت: همچنین در روز اجرای این طرح و 600 معتاد متجاهر از سطح منطقه 12 جمع‌آوری شدند. 

*راه‌اندازی مراکز نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت 1600 نفر در پایتخت

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به قول شهرداری تهران برای اضافه کردن ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر گفت: خوشبختانه شهرداری تهران و ستاد مبارزه با مواد مخدر پایتخت توانستند 1600 نفر بر ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر پایتخت اضافه کنند و امیدواریم طبق وعده داده شده، ظرفیت 5 هزار نفری این مراکز نیز تا پایان خرداد افزوده شود. 

ساجدی‌نیا در خصوص ظرفیت لازم برای این مراکز در تهران بزرگ خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده تهران بزرگ نیازمند مراکز نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت 12 هزار نفر است که پلیس پایتخت به محض تأمین این ظرفیت از سوی مراکز متولی آن ظرف مدت 24 ساعت می‌توان تهران را از وجود معتادان متجاهر پاکسازی کند. 

* در برقراری انضباط ترافیکی منطقه 12 رعایت حقوق شهروندی در اولویت است

وی  در خصوص تصویب شورای شهر تهران به منظور ممانعت از ورود موتوسیکلت‌های بنزینی به منطقه 12 و بازار و تناقض آن با حقوق شهروندی گفت: طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 شامل حوزه‌های مختلفی است ولی در مجموع رعایت حقوق شهروندی و مطابقت مصوبه‌های شورای شهر با قانون از جمله اولویت‌های ماست و شهرداری و سایر ارگان‌ها به هیچ وجه به دنبال اجرای طرحی نیستند که حقوق شهروندی را مخدوش کند. 

* برخورد پلیس با مراکز زیرزمینی خالکوبی و تتو 

ساجدی درباره قانونی بودن فعالیت مراکز خالکوبی و تتو خاطرنشان کرد: پلیس با توجه به حکم مراجع قضایی نسبت به شنایی این مراکز اقدام خواهد کرد و با توجه به آن‌که وزارت بهداشت عملاً فعالیت این مراکز را غیربهداشتی عنوان کرده است با این مراکز برخورد می‌کند. 

ارسال نظرات