خبرهای داغ:
استاندار سمنان گفت: مجموعه كاروانسراي مياندشت داراي قابليت بالايي در زمينه جذب گردشگر به استان سمنان و شهرستان ميامي است.
کد خبر: ۸۵۲۵۱۸۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ محمد وكيلي در بازديد به اتفاق جمعي از مديران و مسئولان استان سمنان از جاذبه هاي گردشگري شهرستان ميامي و كاروانسرهاي مياندشت  اظهار داشت: اين جاذبه تاريخي قابليت بالايي در جذب گردشگر دارد.

وي با اعلام حمايت از سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين مجموعه، گفت: اين كاروانسراها داراي ظرفيت اقامتي و پذيرايي مناسبي هستند.

وكيلي با تاكيد بر اينكه اين مجموعه تاريخي نياز به معرفي بيشتر دارد، خواستار معرفي كاروانسراي مياندشت به آژانس داران و تورگردانان مطرح كشوري شد.

استاندار سمنان بر ايجاد راه دسترسي مناسب به ورودي مجموعه كاروانسراي مياندشت نيز تاكيد كرد و گفت: مسير ورودي بايد براي فصل تابستان آماده باشد.

وي افزود: بهره بردار موقت اين مجموعه نيز بايد به حفظ سنت‌ها و اصول اوليه معماري مجموعه توجه داشته باشد.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان نيز با اشاره به اقدامات مرمتي و حفاظتي مختلف انجام شده توسط اين اداره كل براي حفظ و نگهداري اين مجموعه، اظهار داشت: يكي از برنامه هاي اصلي، واگذاري اين مجموعه به بخش خصوصي با مشاركت سازمان مركزي است.

«حسين خواجه بيدختي» گفت: در صورت سرمايه گذاري مناسب، مجموعه كاروانسراي مياندشت به يكي از مراكز اقامتي و پذيرايي برتر كشور تبديل مي‌شود.

مجموعه كاروانسراي مياندشت شامل سه کاروانسرا است که یکی از آنها مربوط به دوره صفوی و دو کارونسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است. کاروانسرای میاندشت با داشتن سه باب انبار، مامن مناسبی براي کاروانیان بوده است . هر سه کاروانسرا از ویژگی‌های برجسته معماری دوره خود برخوردار هستند. چاپارخانه و تلگراف‌خانه از جمله بناهای تاریخی این مجموعه است .
ارسال نظرات
پر بیننده ها