فرماندار نیر در جلسه معارفه رئیس جدید نمایندگی امور عشایر شهرستان؛
فرماندار نیر با اشاره به قرار گرفتن هفت منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان گفت: این منطقه با این قابلیت می تواند بهترین مکان برای راه اندازی توریسم عشایری باشد.
کد خبر: ۸۵۲۵۲۰۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، جلسه بررسی مسایل مشکلات عشایر شهرستان نیر با حضور مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در نیر برگزار شد.

اکبر صمدی فرماندار نیر در این جلسه اظهار داشت: عشایر به عنوان قشر تولید کننده و برای حفظ قابلیت های دامپروری منطقه نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولان هستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن هفت منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان با این قابلیت می تواند بهترین مکان برای راه اندازی توریسم عشایری باشد.

قادر هنرمند مدیرکل امور عشایری استان اردبیل نیز در این نشست راه اندازی و رونق گردشگری عشایری را یکی از راه های توسعه منطقه ذکر کرد و افزود: شهرستان نیر با توجه به پتانسیل های موجود می تواند یکی از مکان های مناسب برای این منظور باشد.

وی با اشاره به جمعیت عشایری شهرستان نیر از ارتقای نمایندگی امورعشایر این شهرستان به اداره در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: عشایر استان اردبیل سالانه به ارزش دو هزار و 300 میلیارد ریال انواع محصولات کشاورزی، دامی و صنایع دستی تولید و روانه بازار می کنند.

هنرمند افزود: جمعیت عشایر استان اردبیل 70 هزار نفر در قالب 13 هزار خانوار است که شش درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و 30 درصد پروتیین، لبنیات و صنایع دستی استان را تولید می کنند.

وی تصریح کرد: عشایر استان در قالب 43 طایفه و در 572 قشلاق و یک هزار و 527 اوبا گذران زندگی می کنند و یک میلیون و 500 واحددامی دارند.

هنرمند اضافه کرد: امسال راههای ییلاق های عشایری بهسازی شده و در برخی مناطق نیز چشمه های آب ترمیم خواهد شد.

در این جلسه امید جلالت وند مغانلو به عنوان رئیس جدید نمایندگی امور عشایر شهرستان نیر معرفی شد.

ارسال نظرات