پاداش 600 هزار تومانی بابت باسواد شدن هر بی‌سواد

رئیس نهضت سوادآموزی پارس آباد گفت: برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی، طبق مصوبه دولت به ازای باسواد شدن هر بی‌سواد به فرد آموزش دهنده 600 هزار تومان حق‌الزحمه پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۸۵۲۵۲۲۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

"دربان" رئیس نهضت سوادآموزی پارس آباد، در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از پارس آباد،با اشاره به اجرای طرح سوادآموزی در پارس آباد گفت:قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بطور میانگین 70 درصد مردم پارس آباد از سواد خواندن و نوشتن محروم بودند که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد باسواد شدن بیش از 90 درصدی مردم در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی، طبق مصوبه دولت به ازای باسواد شدن هر بی‌سواد به فرد آموزش دهنده 600 هزار تومان حق‌الزحمه پرداخت می‌کند، افزود: اگر بی سواد بودن فرد توسط آموزش و پرورش محرز شود، به وسیله فرد باسواد دیگری حتی اگر از اعضای خانواده وی نیز باشد و سواد خواندن و نوشتن را فرا گیرد، مبلغ 600 هزار تومان حق الزحمه دریافت می‌کند.

رئیس نهضت سوادآموزی پارس آباد ادامه داد: علاوه بر پاداش فرد آموزش‌دهنده، چنانچه فرد بی‌سوادی در مدت آموزش خود بتواند خواندن و نوشتن را بیاموزد، از سوی آموزش و پرورش نیز تقدیر خواهد شد.

دربان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی، افراد می‌توانند به پدر، مادر یا نزدیکان خود خواندن و نوشتن بیاموزند و آمار بی‌سوادان منطقه را نیز ریشه کن کنند.

ارسال نظرات