آیا شورای شهر اردبیل در انتخاب شهردار نیاز به تفکری عالمانه ندارد؟

برای معمای انتخاب شهرداری اردبیل، شورای شهر چه راه حلی اتخاذ خواهد نمود؟
کد خبر: ۸۵۲۵۲۳۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از خبرگزاری ایسنا ، شهرداری نه جای سیاسی بازی و نه پناهگاه مسئولینی است که از جایگاه متزلزل کنونی خود اجبار به مهاجرت دارند.

آیا دانشجویان دکتری که کاندیدا هستند و تمام وقت در اختیار دانشگاه برای طی این دوره و انجام دوره تحقیقاتی بسیار سنگین در این دوره وقت لازم برای شهردار شدن را خواهند داشت و یا به قولی "هم کلسر آشن نان قالاجاق لار و هم گلی پولوونان!" و همچنان شهرداری اردبیل لنگ لنگ کنان پیش خواهد رفت.

شهردار آینده اردبیل بایستی چهره ای مستقل داشته باشد تا بتواند فارغ از نگرشهای جناحی و سیاسی در جهت رشد و توسعه شهر اردبیل که بعلت کم توجهی و بی مهری ها تاکنون از غافله رشد و توسعه شتابان عقب افتاده است؛ گام های محکم بردارد.

سئوالی که در این چند روز برای مردم در محافل عمومی ایجاد شده و جای ابهام است این است که علت اینکه در داخل شورا اعضایی از شورا و خانواده های درجه یک آنها کاندیدا شده و سپس به نفع عضو دیگر شورا کناره گیری می کنند چیست؟

چه منافعی در انتخاب شهردار از داخل شورا برای اعضای شورای شهر وجود دارد؟ آیا شورای شهر سهامداری شهرداری را با این نگرش در اختیار دارد و منافعی در شهرداری وجود دارد که می خواهد آن را بین شورا تقسیم نماید یا مالک کامل شهرداری و شهرای شهر را داشته باشند تا خود ببرند و بدوزند و .... .

اگر بنا بود شهردار از داخل شورای شهر اردبیل انتخاب شود بهتر نبود که مردم به جای انتخاب شورا، مستقیم شهردار را انتخاب می کردند؟ اعضای شورای شهر آیا از تعهد خود به مردم غافل شده اند؟ سهم خواهی اعضای شورای شهر از شهرداری به چه علت می باشد؟ چهره هائی که ادعا می کنند که دولت از آنها حمایت می کند و تجربه شهرداری داشته اند نبایستی مطالعه کرد که آیا واقعیت جور دیگری نیست؟و در زمان تصدی گری در شهرداری با مردم چه رفتاری داشته و چه خدمات ارزشمندی انجام داده اند که آثارش هم اکنون در شهر طنین انداز است!!

آیا بهتر نیست شورای شهر ادبیل نیز روشنفکرانه مثل سایر شهرهای بزرگ کشور از جمله تبریز، کرمانشاه، اصفهان و ... یک چهره علمی و مستقل را برای این مسند انتخاب کند تا مدیریت سنتی از شهرداری اردبیل نیز رخت بر بندد؟

اینها سئوالاتی است که این روزها در فرآیند انتخاب شهردار در ذهن مردم ایجاد شده و نیاز به تامل شواری محترم شهر در این زمینه می باشد.

ارسال نظرات