دبیر اولین همایش ملی مناظرات رضوی از ارسال ۲۹ اثر به دبیرخانه همایش سراسری مناظرات رضوی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۲۴۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

اسحاقی، دبیراولین همایش ملی مناظرات رضوی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو باخبرگزاری بسیجاز اردبیل، اظهار کرد: 29 اثر از استان‌های مختلف کشور توسط محققین و پژوهشگران برجسته کشوری به دبیرخانه همایش مناظرات رضوی ارائه شده است.
دبیراولین همایش ملی مناظرات رضوی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: مناظره یکی از روش‌های تبلیغ در اسلام است و این همایش برای نخستین بار در اردبیل با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی برگزار خواهد شد.
وی گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیر ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع)، گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار را ار دیگر اهداف این همایش ملی بر شمرد.
دبیر همایش مناظرات رضوی با بیان اینکه از اولین اثر ارسالی به دبیرخانه همایش به صورت ویژه تجلیل خواهد شد، افزود: تناسب عنوان مقاله با فراخوان، مقدمه، چکیده، واژگان کلیدی، ذکر منابع و ماخذ، نتیجه‌گیری، پرداخت ادبی نو و تازگی موضوع، ابتکار و نوآوری در پرداختن به موضوع از معیارهای ارزیابی مقالات پژوهشی می‌باشند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجموعه آثار برتر در فصلنامه فرهنگ رضوی منتشر می‌شود، تصریح کرد: کتاب چکیده مقالات و مقالات برگزیده هم منتشر خواهد شد.
مدیر کل ارشاد اردبیل گفت: پژوهشگران و علاقه‌مندان تا سوم مرداد فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و آیین اختتامیه این همایش طی روزهای 28 و 29 مرداد ماه در مجتمع فرهنگی و هنر ی فدک اردبیل برگزار خواهد شد.
اسحاقی در خصوص جوایز جشنواره عنوان کرد: به برگزیده اول، تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال اهدا خواهد شد.
وی در خصوص جوایز رتبه‌های بعدی اعلام کرد: تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ 18 میلیون ریال به نفر دوم ، تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ 16 میلیون ریال به نفر سوم، تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ 14 میلیون ریال به نفر چهارم ،تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ میلیون12 ریال به نفر پنجم ،تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ 10 میلیون ریال به نفر ششم،تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ 8 میلیون ریال به نفر هفتم،تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ 6 میلیون ریال به نفر هشتم اعطا خواهد شد.
نخستین جشنواره همایش ملی مناظرات رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که در مرداد ماه در اردبیل برگزار خواهد شد. جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بیش از این با موضوع جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی خوانی رضوی در اردبیل برگزار می‌شد و نخستین‌بار در آذر سال 85 با عنوان همایش سراسری مدیحه‌سرایی و چاووشی خوانی رضوی به میزبانی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شده بود.

ارسال نظرات