مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت گفت: اگر دیگران بخواهند مصالحه ای خلاف مصالح و منافع ملی انجام دهند و سپس بد و خوب این اتفاق را به گردن مقام معظم رهبری بیندازند مردم ما آگاهی دارند، مطلع‌اند، بصیرت دارند و می فهمند.
کد خبر: ۸۵۲۵۳۲۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

"حاج مرتضی طاهری" مداح و ذاکر دل سوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به انتشار گزاره برگ ملی(فکت شیت) مردمی و استقبال از اصول مطرح شده در آن از سوی اقشار مختلف مردم گفت: گزاره برگ ملی یکی از مباحث مهمی است که بحث روز همه محافل مذهبی و غیر مذهبی است که البته طرفین مذاکره کننده هر کدام با بیان و برداشتی متفاوت برای ملت هایشان سخن گفتند.

وی با اشاره به لزوم توجه هیئت مذاکره کننده ایرانی به شش اصل مطرح شده در گزاره برگ ملی عنوان کرد: شش اصلی که در گزاره برگ ملی آمده است نکات مورد نظر مقام معظم رهبری است اصولی که مورد تایید و تاکید ملت بزرگ ایران هم هست، اینکه طرف غربی مذاکره کننده ادعا دارد که باید از هر کجای ایران سرزده و بدون اطلاع قبلی باز دید کند برای آنها یک ایده ال است اما رهبرمعظم انقلاب، پشت سر ایشان مردم قهرمان ایران اسلامی و مسئولینی که غیرتمند هستند و به انقلاب اسلامی ایران پایبند اجازه چنین جسارتی را به دشمن قسم خورده اسلام و ایران نخواهند داد.

مداح و ذاکر دل سوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در ادامه تاکید کرد: قطعاَ و یقیناَ بازرسی از اماکن نظامی جمهوری اسلامی ایران یعنی سر در آوردن از اسرار یک کشور، یعنی کاری که امریکا با عراق، لیبی و سایر کشورها کردند که ابتدا به بهانه اجازه پروتکل الحاقی که می توانند هر جایی را بازرسی کنند به اماکن نظامی کشورها سرکشیدن و متوجه شدند که چه تسلیحاتی دارند و قدم های بعدی که منجر به حمله نظامی بود را انجام دادند.

طاهری بازرسی غرب و امریکا از توانمندی های هر کشوری را زمینه حمله نظامی به آن کشور دانست و گفت: بدون شک اجازه دادن به غرب و امریکا برای بازرسی از اماکن نظامی ایران بدین معنی است که ما اجازه ورود دشمن را به خاک کشور عزیزمان صادر کرده ایم. قطعا و یقینا مردم ما همچنان که در گذشته تمام قد در حمایت از نظام و رهبری ایستادگی کردند اگر خدایی ناکرده مسئولی بخواهد از اصول وخطوط قرمز در گزاره برگ ملی تخطی کند مردم در برابر آنها خواهند ایستاد.

وی تصریح کرد: مردم ایران در حمایت مقام معظم رهبری وارد خواهند شد و اجازه این کار را نخواهند داد و از طرفی ملت ایران و مجلس شورای اسلامی که باید پروتکل را امضا کند و توافق به تایید آنها هم باشد قطعا اجازه چنین گستاخی را به دشمن نخواهند داد. دشمنان ما در این حد و اندازه نیستند که بخواهند برای کشور و مردم ما تعیین تکیف کنند و بخواهند بازرسی کنند یا نکنند.

مداح و ذاکر دل سوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ادامه داد: با اینکه تمام دنیا، از غرب تا امریکا همه و همه می دانند که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران همیشه در چارچوب قوانین بین المللی است باید بدانند که سلاح هسته ای برای جمهوری اسلامی ایران موضوعیت ندارد. بهانه غربی ها مسئله ی هسته ای است و ما در مذاکرات فقط می خواستیم با انجام مذاکرات بهانه را از دستشان بگیریم.

طاهری در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که وظیفه خواص جامعه برای روشنگری درباره این موضوع چیست گفت: البته من فکر می کنم اقشار مختلف جامعه بخصوص قشر جوان و تحصیل کرده ما امروز به اندازه کافی از اهمیت موضوع مطلع هستند و شاید مثل گذشته زیاد نیازی به روشنگری نباشد. مردم کشور ما می دانند صنعتی که امروز به دستان پر توان جوانان کشور به نتیجه رسیده که بابت آن شهدای ارزشمندی مانند شهریاری، علی محمدی، رضایی نژاد و احمدی روشن که هر کدام برای کشور سرمایه های بودند تقدیم شده چقدر ارزشمند است.

وی گفت: انرژی هسته ای حاصل شده در کشور در زمینه های مختلف لازم و ضروری است، ما برای پیشرفت در کشاورزی، صنعت، داروسازی و بهداشت و درمان نیازمند این صنعت و تکنولوژی هستیم چرا که این مسئله صنعتی مادر برای ورود به رشته های دیگر است و اهمیت این مسئله نکاتی است که اشاره شد. مردم اجازه نخواهند داد به اندازه سرسوزنی کشور از چنین صنعتی محروم باشد.

مداح و ذاکر دل سوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت افزود: شاید اگر برای مدت کوتاهی فعالیت ها در زمینه تحقیقات صلح آمیز هسته ای ادامه نداشته باشد ضربه ای به اصل و اساس موضوع وارد نشود اما برای حفظ این جهاد علمی که تا به امروز در این زمینه صورت گرفته است باید مراقبت کنیم. امروز همه ما می دانیم که مقام معظم رهبری به عنوان یک دیدبان هوشمند از جمهوری اسلامی ایران محافظت می کند، که باید گفت از تو به یک اشاره از من به سر دویدن.

طاهری تصریح کرد: خداوند متعال را شکر می کنیم که مردم بصیر کشورمان اشارات مقام معظم رهبری را می دانند اگر دیگران بخواهند مصالحه ای خلاف مصالح و منافع ملی انجام دهند و سپس بد و خوب این اتفاق را به گردن مقام معظم رهبری بیندازند مردم ما آگاهی دارند، مطلع‌اند، بصیرت دارند و می فهمند.

وی اصول منتشر شده در گزاره برگ ملی را حرکتی از سوی مردم عنوان کرد که در پی حمایت تیم مذاکره کننده ایرانی بوده است و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند تیم مذاکره کننده ما از فرزندان ملت و انقلاب هستند و هیچکدام از آنها در پی تضعیف و خیانت نیستند بلکه در پی خدمت هستند و تلاش می کنند. هر چقدر مردم، دولت و مجلس شورای اسلامی حمایتشان را از تیم مذاکره کننده بیشتر کنند آنها می توانند با پشتوانه بیشتری در مذاکرات حضور داشته باشند.

مداح و ذاکر دل سوخته خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در پایان گفت: توصیه می کنم در همه رده ها همیشه مطیع مقام معظم رهبری باشیم و نه قدمی عقب تر و نه جلو تر از ایشان حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات