محمدرضا آقاسی به روایت هم‌قطاران

یادنامه محمدرضا آقاسی به کوشش حسین قرایی منتشر خواهد شد. این اثر دربردارنده خاطرات و نظرات شاعران هم‌دوره درباره این شاعر انقلابی است.
کد خبر: ۸۵۲۵۴۷۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا آقاسی، فرزند زنده‌یاد محمدرضا آقاسی،  از انتشار یادنامه‌ای درباره پدرش خبر داد و گفت: این اثر به کوشش حسین قرایی نوشته و منتشر می‌شود. این اثر دربردارنده خاطرات شاعران و هم‌دوره‌ای‌های محمدرضا آقاسی است که با روش مصاحبه جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: این اثر در حقیقت تاریخ شفاهی زندگی آقاسی است. این یادنامه که هنوز عنوان مشخصی برای آن انتخاب نشده، اثری جامع‌الاطراف است که به ابعاد مختلف زندگی و شخصیت پدرم از نگاه دوستان، اقوام و شاعران هم‌عصر او می‌پردازد.

زنده‌یاد محمدرضا آقاسی از شاعران خوش‌ذوق و خوش‌قریحه انقلاب اسلامی بود که خود را در مصاحبه‌ای با حسین بهزاد چنین معرفی می‌کند: «محمّدرضا آقاسی هستم. فرزند ششم برآمده از یک خانواده‌ مذهبی که ریشه‌ آن با سه پشت به روستای «ارنگه و چاران» از توابع کرج می‌رسد. سال 1338 در منزل پدری‌مان، واقع در تهران، خیابان خیام، پشت امامزاده سید نصرالدین، به دنیا آمدم. در شکل‌گیری شخصیت فردیِ بعدیِ من ــ به‌گمانم ــ خیلی چیزهای متعلق به آن سال‌های اول بچگی و محیطی که در آن نشو و نما کرده‌ام دخیل بوده‌اند. اول از همه به پندارم محیط مساعد خانوادگی منشأ اثر بوده است. ...»

ارسال نظرات
آخرین اخبار