گروهی از زائران عربستانی که در قالب یک کاروان زیارتی به مشهد مقدس سفر کرده و در یکی از هتل‌های مشهد مستقر شده بودند دچار مسمومیت شدند.
کد خبر: ۸۵۲۵۵۲۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، گروهی از زائران عربستانی که در قالب یک کاروان زیارتی به مشهد مقدس سفر کرده بودند و در یکی از هتل‌های مشهد مستقر شده بودند دچار مسمومیت شدند.

این درحالی است که از ‌تعداد 33 نفر زائر غیرایرانی که 15 کودک و 14 نفر بزرگسال (هفت زن و هفت مرد) بوده‌اند تاکنون به‌رغم تلاش کادر پزشکی سه نفر از آنان شامل یک دختر 14ساله و دو پسر حدود سه‌ساله به‌علت وخامت شدید حال عمومی در بیمارستان امام رضا(ع) و نیز یک کودک سه‌ساله از این کاروان نیز در یکی دیگر از بیمارستان‌های مشهد فوت شده است.

این مسمومین صبح دیروز به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مقدس منتقل شدند و به‌دلیل وخامت وضعیت جسمانی مورد مراقبت و آزمایش قرار گرفتند.

حال زائران خارجی مسموم به ثبات رسید

دکتر علیزاده، رئیس بخش مسمومین بیمارستان امام رضا(ع) نیز در زمینه آخرین وضعیت این مسمومین اظهار داشت: در حال حاضر حال یکی دیگر از مسمومین وخیم اعلام شده است.

وی بیان کرد: حال سایر مسمومین نیز به وضعیت ثبات رسیده است.

پرونده مسمومیت زائران خارجی درحال بررسی است

  1. غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس در این زمینه  اظهار داشت: ابعاد مختلف مسمومیت زائران عربستانی که شب گذشته در مشهد مقدس رخ داده در حال بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: این زائران در قالب کاروانی از عربستان در یکی از هتل‌های مشهد اقامت داشتند و ابعاد مختلف این مسمومیت از سوی بازپرس ویژه در حال بررسی است و مدرکی تاکنون دال بر تعمدی بودن این مسئله به دست نرسیده است.

ادامه تلاش پزشکان برای بهبود مسمومین در بخش ICU بیمارستان امام رضا(ع)

عبدالله بهرامی، رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد نیز در این زمینه اظهار داشت: در حدود ساعت 6 بامداد دیروز یکشنبه مورخ 17 خرداد تعداد 33 نفر شامل 14 نفر بزرگسال و 19 نفر کودک و نوجوان از اتباع کشور عربستان که در قالب تور سیاحتی زیارتی به مشهد سفر کرده بودند با علائم احتمالی مسمومیت همچون تهوع، سرگیجه، افت فشارخون و افت هوشیاری  به این بیمارستان مراجعه کردند.

بهرامی درباره علت احتمالی مسمومیت اعلام داشت: بررسی بیشتر در دست انجام است و اطلاعات بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد. بدیهی است تلاش کادر پزشکی در راستای بهبود سایر بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه ICU بیمارستان ادامه دارد.

در همین حال برخی منابع علت مسمومیت را ناشی از مصرف غذا و برخی دیگر سم‌پاشی اتاق‌های هتل گمانه‌زنی کرده‌اند.

ارسال نظرات