خبرهای داغ:
رئیس اوقاف شاهرود خبر داد:

حرکت نمادین کاروان پاکی در آستانه دهه تکریم غبارروبی مساجد

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود از حرکت نمادین کاروان پاکی در آستانه دهه تکریم غبارروبی مساجد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۵۵۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاري بسيج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی مجیدی با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: غبارروبی و تکریم مساجد که طبق سنت همه‌ساله در دهه آخر ماه شعبان برگزار می‌شود، در راستای آماده‌سازی مساجد برای استفاده بهتر در ماه مهمانی خدا یعنی ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی غبارروبی مساجد را صرف‌نظر از پاکیزگی و آماده شدن فضای فیزیکی مساجد، بهانه‌ای برای زدودن غبار دل و آمادگی معنوی برای ماه مبارک رمضان دانست و افزود: ما نیازمند آنیم که دهه تکریم غبارروبی مساجد را پرشورتر برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجیدی ادامه داد: در همین راستا 12 خودروی حامل فرش‌های مساجد جهت تطهیر، تحت عنوان کاروان پاکی به‌صورت نمادین در فاصله زمانی ساعت 18 تا 21 دوشنبه مصادف با اولین روز دهه تکریم غبارروبی مساجد در سطح شهر شاهرود حرکت می‌کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش مشارکت مردمی جهت تطهیر مساجد و اقدامی تبلیغی جهت معرفی بیشتر دهه تکریم و غبارروبی مساجد خواند.

وی همچنین از آماده‌سازی فضای فیزیکی مساجد سطح شهرستان، برای استفاده مطلوب در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: کلیه اعضای هیئت‌امنای مساجد با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های موجود سعی در ارتقاء سطح کیفی امکانات مساجد شده است تا فضا برای برپایی نماز، جلسات قرآن و مراسم‌های ماه مبارک رمضان مطلوب‌تر از سال‌های پیش فراهم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها