خبرهای داغ:
آتش سوزی در مراتع و جنگل های شهرستان سرپل ذهاب که روز یکشنبه آغاز شد تا اواخر دیشب ادامه داشت و با تلاش گسترده نیروهای مردمی، نظامی، دستگاه های امدادی و آتش نشانی مهار شد.
کد خبر: ۸۵۲۵۶۹۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، فرماندار سرپل ذهاب روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: بر اثر این آتش سوزی 35 هکتار از منابع طبیعی و زمین های کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب در آتش سوخت.

جهانبخش حیدری اظهار کرد: این آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری افراد بومی با روشن کردن آتش بوقوع پیوست و به دنبال گرمای هوا و خشک بودن اراضی بسرعت پیشروی کرد که با وجود تلاش های گسترده ساعت ها ادامه داشت.

وی گفت: تلاش نیروهای مردمی و نظامی سرپل ذهاب که تا ساعات اولیه شب ادامه داشت از پیشروی آتش جلوگیری نموده و باعث نجات منطقه وسیعی از جنگل های بلوط شهرستان از خطر سوختن در آتش شد.

فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد: با وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های این شهرستان بلافاصله ستاد مدیریت بحران برای مقابله با این خطر تشکیل شد.

حیدری گفت: نیروهای نظامی و انتظامی و بویژه بسیج مردمی در کنترل این حادثه نقش پررنگی داشتند که قابل تقدیر است.

وی منابع طبیعی را بستر حیات و از مواهب الهی دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید از این نعمت خدادادی بیشتر حفاظت کرده و از آن به درستی استفاده نمایند تا در آینده شاهد از بین رفتن آن بوسیله آتش و سایر حوادث نباشیم.

سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه 60 هزار هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی دارد که از این میزان 32 هزار هکتار عرصه جنگلی و 28 هزار هکتار مراتع است.
ارسال نظرات