استاندار زنجان با بیان اینکه برنامه‌‌‌های اوقات فراغت در زنجان با هدف افزایش رغبت جوانان تنظیم شود، گفت: باید از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در دستگاه‌ها برای استفاده در اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به بهترین نحو استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۲۵۷۶۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴


جمشید انصاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار داشت: ادغام امور جوانان و ورزش در وزارتخانه خالی از اشکال نبوده و نقدهای جدی بر آن وارد است.

وی ابرا کرد: این ادغام امور جوانان در کنار فعالیت‌های ورزشی در یک دستگاه خاص به نام ورزش و جوانان به دلیل دارا بودن گروه هدف مشترک دارای نکات مثبتی بود اما دستگاه‌ها را از پرداختن به اهداف اصلی باز می‌دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه متولیان امور چندان از این اقدام دفاع نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان و نیز معاون رئیس جمهور لایحه‌ای در مورد انتزاع امور جوانان از ورزش را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه مسائل جوانان یک امر فرابخشی است، گفت: جوانان در بخش‌های مختلف مسائل و خواسته‌هایی دارند که اجتماع آن‌ها در یک وزارتخانه مسئولیت سایر دستگاه‌ها در این حوزه را کمرنگ می‌کند.

انصاری با تأکید بر تفکیک امور جوانان از ورزش عنوان کرد: در حال حاضر همه مسئولیت‌ها بر دوش ادارت ورزش و جوانان که اختیاری در آن حوزه‌ها ندارد، قرار گرفته در حالی که امور جوانان باید به دستگاه‌های ستادی مانند نهاد ریاست جمهوری بازگردد.

وی با اشاره به اشکالات ادغام ورزش و جوانان بیان کرد: تفکیک این حوزه‌ها سبب رسیدگی به مسائل مربوط به ورزش و برنامه‌ریزی برای جوانان می‌شود.

استاندار زنجان به برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت جوانان تأکید کرد و افزود: در این طرح‌ها نباید به دنبال قهرمان‌پروری بود بلکه باید برنامه‌هایی برای افزایش تحرک و رغبت نوجوانان و جوانان برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ایجاد شود.

وی ابراز کرد: باید از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در دستگاه‌ها برای استفاده در اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به بهترین نحو استفاده شود.



ارسال نظرات