لاریجانی: مردم نباید احساس کنند دستگاهی به صورت سازمان‌یافته در انتخابات دخالت می‌کند. / سایت اکبر هاشمی اقدام به پوشش ویژه‌ی این اظهارات کرد...
کد خبر: ۸۵۲۵۸۱۴
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

سایت حجه‌الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی با ذوق زدگی زایدالوصفی یادداشت علی لاریجانی را با عنوان «انتخابات جای تهدید به رد صلاحیت نیست!» به صورت ویژه منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج علی لاریجانی که همواره شایعاتی در مورد روابط تنگاتنگ وی در پشت صحنه‌ی سیاست با حجه‌الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی به گوش می‌رسید؛ اینبار با نگارش یادداشتی که تیتر آن دل عناصر جریان فتنه را شاد می‌کند باعث شد تا پایگاه خبری هاشمی رسما به استقبالش بیاید.

لاریجانی در این یادداشت می‌نویسد:
«مردم نباید احساس کنند دستگاهی به صورت سازمان‌یافته در انتخابات دخالت می‌کند. کاندیداها نباید به وسیله دستگاه‌های مختلف تهدید شوند که مثلا اگر چنین حرفی بزنید ردصلاحیت می‌شوید، این افراد کاندیداهای مجلس هستند و باید از حقوق ملت دفاع کنند، اگر تا این حد تهدید شوند آن قدر شخصیت‌شان له می‌شود که دیگر نمی‌توانند از حقوق ملت دفاع کنند.»

گفتنی است تنها مرجع تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری؛ شورای نگهبان قانون اساسی است و لذا هیچ شخص یا نهاد دیگری قدرت و امکان تهدید به رد صلاحیت کاندیداها را ندارد. با این وصف کنایه‌ی دور از شان آقای لاریجانی مستقیما به شورای محترم نگهبان باز می‌گردد!

یادآوری این نکته نیز ضروری است که شورای نگهبان با نظر به انحرافات و اقدامات ضدقانونی هاشمی رفسنجانی در جریان فتنه‌ی 88 با صدور رایی تاریخی؛ وی را فاقد صلاحیت تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرد. و اکنون یادداشت آقای لاریجانی که وهن غیرمستقیم شورای محترم نگهبان محسوب می‌شود؛ تبدیل به وجه‌الملاعبه‌ای برای پایگاه خبری هاشمی رفسنجانی شده است!
اشاره به این نکته نیز ضروری است که تاکنون هیچ شخص و نهادی، عناصر صاحب صلاحیت را تهدید به رد صلاحیت ننموده! و معلوم نیست اندرزهای آقای لاریجانی مبنی بر اینکه  «انتخابات جای تهدید به رد صلاحیت نیست!» متوجه کیست! گفتنی است طی دو دهه اخیر یکی از عناصر اصلی حملات جریان برانداز علیه جمهوری اسلامی؛ وارد کردن اتهام ناجوانمردانه رد صلاحیت اشخاصِ با صلاحیت، توسط شورای نگهبان بوده است. هر چند نمی‌توان آقای لاریجانی را که به هر حال از عناصر محترم و خدوم جریان اصولگرا هستند خدای ناکرده در عِداد جریان برانداز قرار داد یا حتی حرف وی را بازگویی عین خواسته‌ی ضدانقلاب قلمداد نمود، اما بی‌شک منافع چنین اقدامات نسنجیده‌ای به حساب ضدانقلاب واریز شده و هیچ منفعتی از این اقدامات نمی‌توان برای اسلام و انقلاب تصور نمود.
ارسال نظرات