محمدجوادیاری مدرس دانشگاه :

در دوران کنونی جا دارد بار دیگر به وصیت نامه حضرت امام(ره) مراجعه کنیم

در همین کشورها شرایط را طوری رقم می زنند که در کمترین زمان موافقت اصولی گرفته شده، دولت وام یک درصد به سرمایه گذار و کار تولیدی پرداخت می کند و از طرفی کالای شما را می خرد؛ لذا به طور اتوماتیک سرمایه های سرگردان به عرصه تولید وارد شده و اشتغالزایی و کاهش تورم رخ می دهد.
کد خبر: ۸۵۲۵۸۵۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵

محمدجوادیاری مدرس دانشگاه و کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خبرنگار  بسیج در کمیجان گفت:حضرت امام(ره) در مقوله حمایت از تولیدملی، نفی وابستگی، خودکفایی و استقلال کشور در همه عرصه ها بویژه عرصه اقتصادی نظرات خودشان را در صحیفه نور و وصیت نامه خودشان به عنوان آخرین سندی که داشتند مطرح کردند.

 

یاری اظهار کرد:امام(ره) فرمودند"اگر ما به دست جنایتکار آمریکا و شوروی از صحنه روزگار محو شویم و با خون سرخ، شرافتمندانه با خدای خویش ملاقات کنیم بهتر از آن است که در زیر پرچم ارتش سرخ شرق و سیاه غرب زندگی شرافتمندانه داشته باشیم و این سیره و طریقه انبیا عظام و ائمه مسلمین و بزرگان دین مبین بوده و ما باید از آنها تبعیت کنیم".

 

وی افزود:در جای دیگری امام(ره) می فرماید "باید به خود بباورانیم که اگر یک ملت بخواهد بدون وابستگی ها زندگی کند می تواند و قدرتمندان جهان نمی توانند خلاف ایده آنها را تحمیل کنند" و ادامه می دهند "ملت های جهان بیدار شده اند و طولی نمی کشد که این بیداری ها به یک انقلاب بزرگی منجر می شود و آنها را از سلطه ستمگران و مستکبران نجات می دهد".

 

نویسنده کتاب پرسمان انقلاب اسلامی بیان کرد:حضرت امام(ره) بارها در سخنان مختلف خود در مورد استقلال اقتصادی و نفی وابستگی جملات مهمی را مطرح کردند که طبیعتا کشوری که وابستگی اقتصادی داشته باشد؛ وابستگی سیاسی و فرهنگی هم خواهد داشت ولی متاسفانه نه به تدابیر مقام معظم رهبری و نه به وصیت های حضرت امام(ره) در دولت های بعد از انقلاب به طور جدی توجه نشده است.

 

یاری با بیان اینکه یکی از شاخصه هایی که در بحث اقتصادی مقام معظم رهبری مطرح می کنند حمایت از تولید ملی است اضافه کرد: اگر تولید ملی در هر کشوری رونق دشاته باشد هم جلوی بیکاری را می گیرد و هم چون نسبت عرضه به تقاضا افزایش می یابد باعث کاهش تورم در کشور می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین حمایت از تولید داخلی از نظر سیاسی باعث باج ندادن به دشمنان خواهد شد و لازم نیست در مقوله اقتصاد به اصطلاح هوای ما را داشته باشند لذا باج هایی که دربحث هسته ای میدهیم به خاطر این است که تولید ملی قوی نداریم  تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم.

 

این استاد دانشگاه گفت:حمایت از صنایع داخلی، خودکفایی، عدم وابستگی و استقلال اقتصادی در کنار تکیه بر نیروهای خودی، بسط عدالت اجتماعی و عدم وجود منیت؛ شاخص های توسعه اقتصادی مد نظر امام(ره) هستند  و ایشان همواره بر رعایت این شاخص ها تاکید داشتند.

 

یاری با بیان اینکه از نظر امام(ره) استقلال فکری مقدمه قطع وابستگی به بیگانگان و استقلال کشور است بیان کرد:امام(ره) در این زمینه فرمودند"بزرگترین فاجعه برای ملت ما این وابستگی فکری است که گمان می کنند همه چیز از غرب است و ما در همه ابعاد فقیر هستیم و همین وابستگی باعث می شود که در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی این داستان پیش بیاید".

 

وی تاکید کرد:در دوران کنونی جا دارد بار دیگر به وصیت نامه حضرت امام(ره) مراجعه کنیم و به توصیه های مقام معظم رهبری که سکان انقلاب را در دست دارند عمل کنیم تا بسیاری از مسائل و مشکلات کشور حل وفصل شود.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به مشکلات سرمایه گذاری در کشور بیان کرد:دولت ها عموما شرایط را به سمت و سویی می برند که دقیقا با تولید ملی در تضاد است برای مثال اگر  فردی ده میلیارد تومان پول داشته باشد و بخواهد در تولید سرمایه گذاری کند؛ به واسطه اینکه گرفتن مجوز و موافقت اصولی برای تاسیس کارخانه در ایران کار بسیار سختی است و سود 30 درصدی وام ها او را ورشکست خواهد کرد لذا این فرد پولش را در بانک گذاشته و سود 30 درصدی از دولت دریافت می کند.

 

یاری اضافه کرد: در این شرایط بانک ها هم به کارهای دلالی روی آورده و یا در زمین، ارز و سکه سرمایه گذاری می کنند که نتیجه آن به خطر افتادن سیستم بانکی کشور می وشد و با بی ثباتی اقتصادی کشور در مقوله مسکن، تامین مسکن برای عده ای تبدیل به رویا می شود.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شرایط را طوری برای یک سرمایه گذار ایجاد می کنند که اگر شما ده میلیارد تومان داشته باشید نمی توانید وارد کارهای دلالی بشوید و یا در بانک گذاشته و سود آن را بگیرید چون به شما سود بیش از 2 درصد نمی دهند.

 

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: در همین کشورها شرایط را طوری رقم می زنند که در کمترین زمان موافقت اصولی گرفته شده، دولت وام یک درصد به سرمایه گذار و کار تولیدی پرداخت می کند و از طرفی کالای شما را می خرد؛ لذا به طور اتوماتیک سرمایه های سرگردان به عرصه تولید وارد شده و اشتغالزایی و کاهش تورم رخ می دهد.

 

یاری افزود: برخلاف توصیه های حضرت امام(ره) و رهبری در داخل کشور وضعیت طوری شده که مردم جرات سرمایه گذاری در عرصه تولید را ندارند و باندهای قدرت و ثروت که حتما به جاهایی وصلند به واردات ارزان قیمت ورود پیدا می کنند و اقتصاد ملی آسیب پذیر می شود لذا باید به توصیه های امام(ره) و رهبری برگردیم.

وی عنوان کرد: امام(ره) می فرمایند"آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌شود".

 

این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه امروز می بینیم خوی کاخ نشینی در اکثر وزرای فعلی و برخی از نمایندگان مجلس وجود دارد و روندی که بنده شاهد آن هستم دور شدن از آرمان های حضرت امام(ره) در برخی از عرصه ها است که شاهد مسابقه در این عرصه ها هستیم لذا تا به اندیشه های حضرت امام (ره) برنگردیم نمی توانیم به آینده امیدوار باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار