مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: احداث خوابگاه طبقاتی در پارس آباد مغان بعد از انجام مرحله مناقصه برای انتخاب پیمانکار از تیرماه شروع می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۶۰۵۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته توانستیم در بحث فعالیت‌های ورزشی عملکرد قابل قبولی داشته باشیم به طوری که با توجه به بودجه تخصیص یافته، 80 درصد نیازهای هیئت‌های استانی و شهرستانی را برطرف کردیم.

وی گفت: خروجی این موضوع باعث شده است که امسال 13 تیم از استان اردبیل در قالب 9 رشته ورزشی در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کنند که در سال گذشته نیز موفقیت‌های چشم‌گیری از جمله کسب مقام چهارمی در رقابت‌های تیراندازی لیگ برتر کشور، مقام اول ووشو در لیگ دسته یک و کسب 3 مقام کشوری در رشته‌های مختلف ژیمناستیک بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار داشت: تمام تلاشمان بر این است که امسال نیز بتوانیم موفقیت‌های بیش‌تری برای ورزش استان اردبیل به دست آوریم که توجه به بخش‌های عمرانی و زیرساخت‌ها نیز باید مورد توجه باشد.

بهتاج تصریح کرد: در رابطه با پروژه‌های عمرانی، بسیاری از این طرح‌ها به دلیل این‌که پیمانکار اجرای پروژه را متوقف کرده بود، به صورت نیمه‌تمام و بلاتکلیف بود که از طریق تخصیص اعتبارات از وزارت‌خانه و نیز بودجه ابلاغی از استان نه تنها عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع شده بلکه طرح‌ها و پروژه‌های جدیدی برای فراهم شدن زیرساخت‌های ورزش استان اردبیل در حال اجرایی‌شدن است.

وی بیان‌کرد: عملیات ساخت استخر پارس‌آباد از سال 82 شروع شده بود که توانستیم با تجمیع اعتبارات این پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم که در چند روز آینده به افتتاح می‌رسد و امیدواریم سایر پروژه‌ها را نیز امسال افتتاح کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در حوزه جوانان فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان به منظور تأسیس و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به سال‌های قبل حدود 10 برابر افزایش داشته به طوری که در سال 92، فقط یک تشکل در سطح استان فعالیت می‌کرد که در سال گذشته به 18 تشکل افزایش یافت.

بهتاج با بیان این‌که امسال نیز بحث تشکیل و تمدید این تشکل‌ها در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل قرار دارد، افزود: جا دارد که از استاندار اردبیل در رابطه با تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان و تشکیل شورای ورزش عالی استان تقدیر و تشکر کنم و امیدواریم این توجه به ورزش در استان اردبیل، امسال نیز ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در رابطه با عدم توجه به ورزش این شهرستان‌ها، تصریح کرد: شهرستان کوثر دارای بیش‌ترین سرانه فضای ورزشی در استان و در سطح کشور است که این سرانه ورزشی با 2 متر و 52 سانتی‌متر بسیار قابل قبول بوده در حالی که سرانه ورزشی شهرستان اردبیل فقط 30 صدم متر‌مربع است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به این که سرانه فضای ورزشی کوثر 8 برابر شهرستان اردبیل است، بیان کرد: سالن‌های ورزشی زرج آباد، فیروزآباد، گنج‌گاه، شهید عزتی و سالن تخصصی و رزمی کوثر در حالت تعطیل هستند و متأسفانه استقبال کننده‌ای برای استفاده از این سالن‌ها در شهرستان کوثر وجود ندارد.

بهتاج اظهار داشت: در رابطه با پروژه سالن ورزشی سنگ‌آباد کوثر،‌گفتنی است که این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته برای پرداخت مطالبات پیمانکار هزینه شد و هم‌اکنون نیز فقط 80 میلیون تومان از اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه باقی‌مانده که برای تکمیل آن ناکافی است.

وی گفت: برای سالن‌های ورزشی اندبیل و طولش پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی آن شروع شده که سالن لمعه دشت نیز در مرحله سوله‌گذاری قرار دارد و چمن مصنوعی استادیوم ورزشی پوریای‌ولی خلخال نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان این‌که در روستای نساز خلخال هیچ پروژه ورزشی تعریف نشده است، افزود: خوابگاه طبقاتی شهرستان‌های خلخال و پارس آباد که در سال‌های قبل هیچ اقدامی صورت نگرفته بود، بعد از انجام مرحله مناقصه برای انتخاب پیمانکار اقدام می‌کنیم که تیرماه عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز شروع می‌شود.

بهتاج بیان کرد: در رابطه با بحث اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان خلخال، درآمد ورزشی این شهرستان از محل اجاره سالن‌های ورزشی در سال گذشته 15 میلیون و 600 هزار تومن بوده که مبلغ واریزی وزارت ورزش به نام نماینده این شهرستان 20 میلیون تومان است که اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در سال گذشته مبلغ 523 میلیون ریال برای خلخال اعتبار تخصیص داده است.

وی تصریح کرد: شهرستان کوثر هیچ درآمدی از بابت سالن‌های ورزشی نداشته که واریزی وزارت ورزش به نام نماینده این شهرستان فقط 5 میلیون تومان بود ولی اداره کل ورزش و جوانان در سال گذشته مبلغ 30 میلیون تومان به ورزش این شهرستان اعتبار لحاظ کرده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در رابطه با حوزه جوانان،‌ با توجه به گزارش‌های دریافتی از اداره ورزش و جوانان این شهرستان سال گذشته حدود 67 برنامه فرهنگی در خلخال و 8 برنامه نیز در شهرستان کوثر به انجام رسیده است.

بهتاج افزود: از 18 تشکل و سازمان مردم نهادی که در رابطه با بحث جوانان در استان اردبیل فعالیت می‌کنند، متاسفانه هیچ تشکل و سازمانی از شهرستان های خلخال و کوثر وجود ندارد که این موضوع قابل قبول نبوده و باید اداره‌های ورزش و جوانان این شهرستان‌ها به این موضوع توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: برای اولین‌بار در استان اردبیل، خانه بسکتبال در شهر خلخال با توجه به ظرفیت‌های این ورزش در خلخال افتتاح شد که مذاکراتی برای برگزاری اردوی تیم ملی بسکتبال در این شهر انجام دادیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: نارضایتی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر قطعا به منظور دلسوزی برای ورزش استان و این شهرستان‌ها است که به نظر من گزارش‌های نادرستی در رابطه با آمار و ارقام رسیدگی این اداره کل به ورزش شهرستان‌های خلخال و کوثر به نماینده مردم این شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

بهتاج گفت: امیدواریم با کمک تمامی مسئولان امسال بتوانیم ورزش استان اردبیل را در سطح کشور مطرح کنیم چرا که این استان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های ورزشی دارد.

ارسال نظرات