حجت‌الاسلامی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در یک شرایط خطیر دست به یک اقدام شجاعانه مردمی زد و صدای مظلومان یمن را به سراسر دنیا انعکاس داد.
کد خبر: ۸۵۲۶۰۸۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم قدردانی از افرادی که با فعالیت های رسانه ای در کمک رسانی به مردم یمن حضور داشتند و عوامل کشتی ایران - شاهد برگزار شد.

رئیس ستاد پشتیبانی مردم یمن در این مراسم گفت: بزرگ‌ترین خدمت مجموعه عملیات کشتی نجات امدادرسانی به مردم مظلوم یمن، دیپلماسی رسانه‌ای و امدادی در کنار دیپلماسی جنگی بود.

سردار احمدی مقدم در این مراسم که با حضور چند تن از مسئولان وزارت امور خارجه، جمعیت هلال‌احمر، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، رئیس مرکز بسیج رسانه ملی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و کارکنان صداوسیما و نیز خبرنگاران و عوامل فنی رسانه ملی که همراه کشتی ایران شاهد بودند در سالن رضوان مرکز بسیج صداوسیما برگزار شد یا قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی این افراد، گفت این تلاش‌ها بود که باعث شد امدادسانی به مردم مظلوم یمن و خیرخواهی مردم ایران به گوش جهانیان رسید.

وی با بیان این مطلب که هدف کشتی ایران-شاهد، حامل کمک‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن، رساندن 2500 تن مواد غذایی و لوازم امدادی به آن عزیزان بود افزود: خوشبختانه ما با این حرکت شجاعانه به هدف خودمان که بازکردن مسیر کمک‌رسانی به مردم تحت ستم یمن بود دست یافتیم.

احمدی مقدم همچنین گفت: به لطف الهی و تلاش دیپلماسی رسانه‌ای صداوسیما، جمعیت هلال‌احمر جمهوری‌اسلامی ایران و تلاش دیپلماسی وزارت امور خارجه و نیز وزارت خانه های بازرگانی، بهداشت و درمان و ارگان های ذیربط، موادغذایی و سوخت هم‌اکنون به دست مردم یمن رسیده‌است.

رئیس ستاد پشتیبانی مردم یمن با اشاره به اینکه کشتی امدادرسانی بعدی ما بیش از 10 (ده)‌ هزار تن مواد غذایی را بارگیری کرده و آماده اعزام به یمن است گفت: خوشبختانه مسیر کمک‌رسانی به مردم مظلوم یمن هموار شده و امیدواریم کمک‌های بعدی ما بدون تشنج و دغدغه به دست مردم یمن برسد.

وی با تجلیل از مقاومت حماسه‌آفرین مردم یمن و انصارالله، به شکست مفتضحانه سعودی‌ها در جنگ علیه مردم یمن اشاره کرد و گفت: امروز عربستان به اهداف خود نرسیده بطوریکه به دنبال آتش‌بس و حفظ آبروی خود در منطقه و جهان است.

رئیس ستاد پشتیبانی مردم یمن از نحوه پوشش خبری سازمان صداوسیما در انعکاس حماسه مردم یمن در مقابل متجاوزین سعودی قدردانی کرد.

رسانه ملی صدای مظلومیت یمن شد
حجت‌الاسلامی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از بخش‌های خبری رسانه ملی و بسیج صداوسیما و نیز ستاد پشتیبانی مردم یمن، حرکت کشتی نجات امدادرسانی به مردم یمن را یک اقدام شجاعانه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران در یک شرایط خطیر دست به یک اقدام شجاعانه مردمی زد و صدای مظلومان یمن را به سراسر دنیا انعکاس داد.

وی گفت: مردم انقلابی ایران اسلامی به پیروی از خط امام و رهبری هر جایی از دنیا به کمک مستضعفان و مظلومان می‌شتابند و هدف از این امدادرسانی با کشتی ایران-شاهد نیز شکستن محاصره بین‌المللی مردم مظلوم یمن بود که بحمدلله آن هدف امروز محقق شده و تلاش شما دست‌اندرکاران کمک‌رسانی کشتی نجات به نتیجه رسیده است.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: دوستان خبرنگار ما در صداوسیما و خبرگزاری‌ها زحمات زیادی کشیدند و در آن شرایط سخت جوی در عرشه کشتی روزانه ده‌ها خبر و گزارش را مخابره کردند و در حقیقت یک ائتلاف رسانه‌ای را در مقابل رسانه‌های استکباری شکل دادند و موفق بودند.

رئیس مرکز بسیج رسانه ملی نیز در این مراسم با قدردانی از همه عوامل کشتی ایران - شاهد، سازماندهی و هماهنگی رسانه‌ای در دریا را بسیار دشوار ارزیابی کرد و گفت: حماسه‌ای که امدادگران هلال احمر، تیم پزشکی، خبرنگاران و عوامل فنی صداوسیما و دیگر دست‌اندرکاران کشتی ایران شاهد خلق شد یک تلاش انقلابی بود که سلیمان انقلاب از ما خواسته بود.

در پایان این مراسم از همه عوامل خبری، فنی، امدادی، خدماتی، فنی، پزشکی گروه‌های خبری و فنی صداوسیما، بسیج رسانه ملی و جمعیت هلال احمر، وزارتخانه‌های خارجه، بازرگانی، بهداشت و درمان و سازمان کشتیرانی با اهداء لوح سپاس قدردانی شد.

ارسال نظرات