رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان از بررسی مشکلات واحدهای صنعتی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۶۱۴۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

ناصر فغفوری اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در طول سال برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کند.

وی از برگزاری جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و طرح تسهیلات ابلاغی در زنجان خبر داد و بیان داشت: متولی اصلی برگزاری این همایش سازمان بسیج کشور است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه این برنامه با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برگزار می‌شود، متذکر شد: این جلسه ساعت 15:30 روز چهارشنبه 20 خرداد ماه جاری برگزار می‌شود.

وی محل برگزاری این جلسه را سالن کنفرانس شهرک صنعتی شماره یک زنجان اعلام کرد.

فغفوری با بیان اینکه جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و طرح تسهیلات ابلاغی در راستای انجام وظایف بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان زنجان به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال با رویکرد صنایع غذایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: از همه واحدهای تولیدی دعوت شده است که مباحث اجرایی خود را به بحث و بررسی بگذارند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان زنجان اشاره کرد و افزود: مشکلات واحدهای صنعتی استان زنجان رصد و تقسیم بندی شده است.

وی بر لزوم حل مشکلات واحدهای صنعتی استان زنجان تاکید کرد و متذکر شد: اکثر واحدهای صنعتی استان زنجان بدهی معوق به شبکه بانکی دارند و باید امکان کمک رسانی مالی بر اساس ضوابط فراهم شود.

فغفوری با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی و مشکلات مدیریتی دارند، تصریح کرد: تلاش می‌شود واحدهای صنعتی تعطیل استان زنجان که توجیه فنی و اقتصادی دارند بازگشایی شود.

* عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان زنجان تامین مواد اولیه است

وی عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان زنجان را بحث تامین مواد اولیه اعلام کرد و یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات واحدهای صنعتی استفاده می‌کند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان در ادامه به فعالیت شرکت ریخته‌گری فولاد سهند اشاره کرد و متذکر شد: قرار بر این بود این شرکت در خرداد ماه جاری افتتاح شود اما بنا به مشکلاتی احتمالا این شرکت به طور رسمی در تیر ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در تامین مواد اولیه دچار مشکلاتی شده است، افزود: مواد اولیه تولید این کارخانه کوک است که برای تامین این مواد در داخل کشور مشکلاتی وجود دارد.

فغفوری با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه این شرکت وارد گمرک زنجان شده است، افزود: سهامداران این شرکت برنامه‌ریزی لازم را برای افتتاح هر چه سریع‌تر این شرکت دارند.

وی با بیان اینکه 600 میلیارد تومان برای راه‌اندازی فاز یک این شرکت هزینه شده است، گفت: پس از راه‌اندازی شرکت نیروهای چینی به کشورشان بازگشته و از نیروهای بومی و محلی استفاده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان به پیگیری سرمایه گذار چینی برای افتتاح هر چه سریع‌تر این واحد اشاره کرد و متذکر شد: راه‌اندازی این شرکت یکی از افتخارات صنعتی برای استان زنجان محسوب می‌شود.

ارسال نظرات