بخشدار کالپوش:

فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود

بخشدار کالپوش گفت: باید فرهنگ کتابخوانی در بین مردم به ویژه جوانان نهادینه شود و باید سعی کرد تا همگان با کتاب انس پیدا کنند.
کد خبر: ۸۵۲۶۲۰۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، مجید قاهری در بازدید از کتابخانه عمومی روستای حسین آباد با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید در برنامه های افراد نهادینه شود، اظهار کرد:مهم ترین عوامل برای انجام این امر، ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و مطالعه میان مخاطبان است.

بخشدار کالپوش افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای آحاد مردم جامعه بسیار مهم تلقی می شود و تبیین این فرهنگ نیازمند مشارکت همگانی است.

وی تصریح کرد: فرهنگ مطالعه از فرهنگ های ارزشمندی که در تمامی زمینه ها کاربرد داشته و تبیین این مهم می تواند باعث رشد و اعتلای جامعه در تمامی عرصه ها شود.

قاهری با اشاره به اهميت مطالعه و نقش آن در زندگي نوين بشر، کتاب را بهترین مونس و همدم انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسان می تواند بهترین کلامها و سخنان بزرگان دین و اسلام را در مجموعه ای از کتاب های معتبر مانند قرآن، نهج البلاغه و...پیدا کند.

بخشدار کالپوش افزود: با توجه به موج تهدیدات نرم دشمنان انقلاب اسلامی، مطالعه کتابهای مفید راه حلی مهم و مفید در برابر آنها خواهد بود.

قاهری تأکید کرد: برای ایجاد جذب و جلب افراد به مطالعه، راه‌های مختلفی وجود دارد و باید با نشست های کارشناسی در جهت جذب بالای افراد به فرهنگ کتاب و کتابخوانی چاره ای اندیشیده شود.

مسئول کتابخانه عمومی روستای حسین آباد نیز گفت: این مرکز تنها کتابخانه عمومی بخش کالپوش است که در سال1391تأسیس شده است.

جواد ملایی افزود: این کتابخانه 480 نفر عضو و بیش از 2500جلد کتاب در حوزه های مختلف علمی، دینی، اجتماعی، داستان و ... را درخود جای داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار