همه ساله زائرین زیادی از شهرهای مختلف برای بازدید یادمان های هشت سال دفاع مقدس در استان آذربایجان غربی حاضر می شوند اما این اردوها تنها به بازدید از یادمان ها محدود نمی شود بلکه رونق بسیاری از صنایع استان وابسته به حضور زائران است.
کد خبر: ۸۵۲۶۲۸۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
حسنعلی چراغی مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه شهدا آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج گفت: طی سال ۹۳ بالغ بر ۲۱۶ هزار زائر ‌‌از یادمان های دفاع مقدس در این استان بازدید کردند که نسبت به سال ۹۲ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
 
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج آذربایجان غربی ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان اردوهای راهیان نور در 6 یادمان دفاع مقدس استان با برگزاری ویژه برنامه هایی آغاز می‌ شود که از جمله این ویژه برنامه ها اجرای نمایش رزمی فرهنگی بصیرتی "علمداران ولایت" برای نخستین بار در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری ارومیه است که تا پایان شهریورماه ادامه دارد وبخش دیگر برنامه ها از اوایل مهر تا ‍پایان آذرماه همزمان با پایان این اردوها در شمال غرب کشور است که در این مدت نیز اردوهای راهیان نور دانش آموزی رونق بیشتری دارد.
 
وی در مورد تعداد خادمین در نظر گرفته شده برای امسال اضافه کرد: برای امسال ۲۵۰ خادم آماده به کار در نظر گرفته شده است. برای این تعداد خادم طی سال های گذشته دوره هایی برگزار شده است و با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی منطقه ویژه ای در دوران دفاع مقدس محسوب می شود، در دوره های برگزار شده از فرماندهان بومی استان که در زمان جنگ حضور مستقیم داشتند استفاده کردیم.
 
این مقام مسئول ادامه داد: از جوانان علاقه مند به فعالیت در حوزه روایت گری در حین ارائه آموزش های لازم تاکید شده است که تنها واقعیت های آن دوران را برای زائرین روایت کنند.
 
همچنین چراغی درباره تاثیر مثبت این اردوها و حضور زائرین سرزمین های نور گفت: همه ساله زائرین زیادی از شهرهای مختلف برای بازدید یادمان های هشت سال دفاع مقدس در استان آذربایجان غربی حاضر می شوند اما این اردوها تنها به بازدید از یادمان ها محدود نمی شود بلکه رونق بسیاری از صنایع استان وابسته به حضور زائران است؛ تا جایی که طبق بررسی های انجام شده و نظرسنجی هایی که صورت گرفته همه ساله مغازه داران استان به دنبال فرا رسیدن اردوهای راهیان نور هستند چراکه بخشی از اقتصاد استان وابسته به گردشگری است و اردوهای راهیان نور می تواند علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام و شهدا و حفظ ارزش های اسلامی در اعتلای فرهنگ و اقتصاد استان نقش و تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
وی از برنامه ریزی برای ایجاد یک بازارچه در یادمان ‍یران شهر نیز خبر داد و گفت: ایجاد بازارچه ای در یادمان تمرچین پیران شهر در دستور کار قرار دارد تا کاروان های راهیان نور بتوانند عمده مایحتاج خود را از آنجا تهیه کنند. همچنین در شهرهای دارای یادمان، بازارچه هایی وجود دارد که توسط موسسات دولتی و غیر دولتی اداره می شوند که عمده فعالیت آنها در زمینه اقتصادی است.
 
انتهای پیام/ ف
ارسال نظرات