خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سپاه استان سمنان:

ضرورت ترويج سلامت معنوي در جامعه/ اجرای طرح بوستان سلامت در استان سمنان از ابتدای ماه رمضان

معاون فرهنگی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان از اجرای طرح بوستان سلامت در استان سمنان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۶۲۸۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، مرتضی عبداللهی در جمع خبرنگاران به تشریح اجرای طرح بزرگ بوستان سلامت در استان سمنان پرداخت و با اشاره به ظرفیت ها و کارکردهای موفق بسیج در عرصه های مختلف از جمله حوزه فرهنگ اظهار داشت: بسيج مي تواند با ظرافت خاصي از طريق تبليغات محلي و فضاسازي ارزشي در اماكن تفریحی و گردشگری نسبت به شناساندن خوبي ها و تشويق به انجام آنها و ترسيم بدي ها، معرفي راه گريز و منع آنها و همچنین نسبت به سالم سازي فضاهاي گردشگري و ترويج سلامت معنوي افراد در تفرجگاه ها اقدام کند.

وی به تبیین اهداف و چشم انداز طرح بوستان سلامت پرداخت و افزود: ارائه الگوهاي اسلامي براي تسريع در تحقق جامعه اسلامي، ترويج گفتمان ولايت در ميان اقشار غيرمرتبط با بسيج و مساجد، ارتباط گیري با سایر اقشار جامعه و ارتباط مؤثر و بي واسطه نخبگان بسيج با بدنه جامعه و جامعه با بسیج از جمله اهداف این طرح است.

معاون فرهنگی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان از دیگر اهداف مهم اجرای طرح بوستان سلامت را ايجاد امنيت و سلامت معنوي در مراكز تجمع انساني از جمله پارك ها و مراكز تفريحي، زمينه سازي براي حضور نيروهاي ارزشي و انقلابي در پارك ها، در دست گرفتن فضاي فرهنگي، اجتماعي و اماكن سياحتي، ترویج الگوي اسلامي ايراني در اماكن تفريحي و گردشگري و ترويج ارزشهاي اسلامي و فرهنگ ايراني در اماكن تفريحي و گردشگري برشمرد.

عبداللهی اضافه کرد: ايجاد فضاي ارزشي و انقلابي در اماكن تفريحي و گردشگري، ارتقای عزت شهروندي و مودت و دوستي در بين خانواده ها و ارتقای سطح امنيت روحي و رواني افراد جامعه از دیگر اهداف و اولویت های مهم و اساسی طرح بوستان سلامت است.

وی در ادامه با اشاره به آسیب ها و خلاء های فرهنگی در اماکن تفریحی گفت: رواج برخي از رفتارها و ناهنجاري هاي اجتماعي و تهدید سلامت اخلاقي و اجتماعي اماكن تفریحی، مورد تهديد قرار گرفتن جوانان و نوجوانان در مواجه با برخي از بزه ها و آسيب هاي اجتماعي سازمان يافته، عدم وجود فضاسازي اسلامي ايراني در پارك ها و مراكز تفريحي استان از جمله مسائل و آسیب هایی است که جای خالی وجود طرح هایی همچون بوستان سلامت را بیشتر نمایان می کند.

معاون فرهنگی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان از جمله عناوین برنامه هاي اجرايي بوستان سلامت را جُنگ شادي در اعياد و روزهای تعطیل، برپایی محفل انس با قرآن در ماه مبارك رمضان، برپايي ايستگاه هاي مشاوره ديني و روانشناسي فردي و گروهي، برپايي ايستگاه ها و نمايشگاه هاي هنرهاي تجسمي و صنايع دستي و برپايي غرفه هاي محصولات فرهنگي عنوان کرد.

عبداللهی افزود: برپايي ايستگاه هاي فضاي مجازي و بازي هاي رايانه اي، برپايي ايستگاه هاي هنر همچون نقاشي و عكاسي، پخش فيلم هاي سينمايي ارزشی، برگزاري بازي ها و سرگرمي هاي بومي و محلي و برپايي نماز جماعت از دیگر عناوین برنامه های طرح بوستان سلامت است.

وی زمان اجرای طرح بوستان سلامت را از ابتداي ماه مبارك رمضان اعلام کرد و گفت: طرح بوستان سلامت در شهرستان سمنان در دو پارک 17 شهریور و شقایق، در شاهرود پارک های شهدای محراب، آبشار، بلوار و کودک، در دامغان در پارک های دانشجو و ملت، در مهدیشهر پارک آبشار و شهمیرزاد پارک کودک، در گرمسار در پارک بیسکوران و در دشت شقایق واقع در شهرستان میامی برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها