مدیرکل راه و شهرسازی استان از تسطیح و بهسازی یادمان شهید کشوری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۶۲۹۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، مهندس «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» گفت: یادمان شهید کشوری در منطقه میمک توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در حال تسطیح و بهسازی است.
 
وی افزود: به منظور ارج نهادن به مقام رفیع شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار این عزیزان اقدام به تسطیح و بهسازی یادمان شهید کشوری در منطقه میمک برای بازدید عموم و کاروان‌های راهیان نور کردیم.
 
وی با بیان اینکه محوطه پارکینگ این یادمان تسطیح و شن‌ریزی شده و یک کیلومتر جاده دسترسی آن نیز با 2000 متر مکعب شن رگلاژ خواهد شد خاطرنشان کرد: منطقه میمک که در نقشه رژیم بعث عراق از آن به عنوان (سیف سعد) نام برده می‌شده و در نقطه صفر مرزی ایران و عراق در استان ایلام قرار دارد،اولین بار، اواخر شهریور 59 مورد هجوم رژیم بعث عراق قرار گرفت و 19 دی 59 بدست رزمندگان اسلام و نیروهای عشایر استان از دست بعثی‌ها آزاد شد.
 
شهید «احمد کشوری» فرمانده تیم آتش هوانیروز در استان ایلام را به عهده داشت و بارها در عملیات‌های مختلف پرواز کرد و عاقبت در پانزدهم آذر ۱۳۵۹ در تنگه «بینا»ی میمک ایلام هدف موشک هواپیمای دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
انتهای پیام/ق
ارسال نظرات