معاون علمی و پژوهشی بنیاد سعدی از ارسال ۵۰۰ درخواست از ۲۸ کشور جهان برای حضور در هشتاد و دومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی که مرداد سال جاری در تهران برگزار می‌شود‌، خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۶۳۴۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا مراد صحرایی معاون علمی و پژوهشی بنیاد سعدی از دریافت درخواست برای حضور در هشتاد و دومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی از28 کشور خبر داد و گفت:‌ تاکنون قریب به 500 درخواست دریافت کرده‌ایم که در حال بررسی است و از این میان بر اساس اولویت‌ها و معیارهای مورد نظر 250 درخواست را پاسخ خواهیم داد.

وی ادامه داد:‌ 80 درصد ظرفیت حضور در دوره دانش‌افزایی با دانشجویان و 20 درصد باقی مانده متعلق به اساتید خواهد بود،‌ امسال مهمترین تفاوت با دوره‌های گذشته برگزاری دوره در تهران است،‌ دوره پیش از این سال‌ها در قزوین برگزار می‌شد و امسال دوباره به تهران بازگشته است.

صحرایی تصریح کرد:‌ تفاوت دیگر تغییر گسترده در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی است، ما سعی کردیم 80 درصد برنامه‌های آموزشی رت صبح پیش‌بینی کرده و عصرها را به بازدید از مکان‌های مختلف شهری بپردازیم،‌ این بازدید‌ها بر اساس جذابیت‌ها در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی،‌ دینی،  فرهنگی و تمدنی است. در انتهای دوره هم دانش‌آموختگان سفری به اصفهان خواهند داشت.

وی با اشاره به شبکه مجازی دانش‌آموختگان زبان فارسی بنیاد سعدی که سال گذشته راه‌اندازی شد،‌ گفت:‌ این شبکه هم‌اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تمامی شرکت‌کنندگان در این دوره نیز یک ماه پیش از حضور در ایران عضو این شبکه شده و مقدمات آشنایی با ایران و دوره برایشان برنامه‌ریزی می‌شود.

صحرایی با اشاره به منابعی که قرار است در این دوره تدریس شود،‌ گفت:‌ در این دوره چند جلد به منابع دوره اضافه خواهد شد‌.


ارسال نظرات