مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با ایجاد طرح‌های جامع برای بقاع متبرکه می‌توان از اقدامات سلیقه‌ای و ناپایدار جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۵۲۶۳۷۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که انجام‌شده است طرح جامع بیشتر بقاع متبرکه استان سمنان در دست تهیه است.

وی افزود: هدف طرح جامع بقاع متبرکه، ایجاد تهیه طرح اولیه معماری و جانمایی در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: برخی از بقاع متبرکه‌ای که در مناطق خوش آب‌وهوای استان قرار دارند، بنا داریم تا در راستای توسعه گردشگری مذهبی طرح جامع آن‌ها را تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: آن دسته از بقاع متبرکه‌ای که دارای طرح جامع هستند، هیئت‌امنای آن‌ها باید کوشش و سعی خودشان را برای هر چه زودتر تمام کردن این طرح انجام دهند و در صورت نیاز از ظرفیت خیرین برای تکمیل طرح جامع استفاده کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی تأکید کرد: در تهیه طرح‌های جامع بقاع متبرکه باید همه نیازهای یک بقعه مدنظر گرفته شود تا جلوی هزینه‌های اضافی گرفته شود.

وی بیان کرد: پس از تهیه طرح جامع، عملیات عمرانی بقعه با توجه به اولویت‌هایی که وجود دارد آغاز می‌شود و تا پایان عملیات عمرانی باید در راستای طرح جامع بقعه به جلو حرکت کرد.

وی با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، تهیه و اجرای طرح جامع بقاع متبرکه را لازمه نیازهای سخت‌افزاری یک بقعه دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان افزود: در ستاد اداره کل پیگیر روند تهیه و اجرای طرح جامع بقاع متبرکه استان هستیم و هر بقعه‌ای که دارای مشکل در تهیه طرح جامع یا اجرای آن است را بررسی و برطرف می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها