رئیس هیات داوران سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم:
عبدالرسول عبایی رئیس هیات داوران سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن گفت: تقویت روحیه وحدت میان امت اسلام، تشویق مردم آزاده جهان به حمایت از مظلومان و پراکندگی عطر قرآنی در جامعه بین المللی از جمله دستاوردهای این مسابقات بین المللی است.
کد خبر: ۸۵۲۶۴۵۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرسول عبایی، رئیس هیات داوران سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم، آیین نامه داوری در مسابقات بین المللی قرآن کریم را قوی‌ترین آیین نامه دانست و گفت: از دوره چهارم مسابقات افتخار خدمت به آن را دارم و با توجه به این سابقه طولانی مدت، اثرگذاری داخلی و بین المللی مسابقات را دیده‌ام.

وی افزود: این مسابقات موجب می‌شود فعالان قرآنی در عرصه حفظ و قرائت قرآن نسبت به ادامه فعالیت خود تشویق شوند و از طرف دیگر سایر مردم به خصوص جوانان و نوجوان از آثار معنوی این رقابت ها بهره مند شده و به سمت و سوی قرآنی هدایت می‌شوند.

رئیس هیات داوران سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم همچنین به اثرگذاری مسابقات در عرصه جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت روحیه وحدت میان امت اسلام، تشویق مردم آزاده جهان به حمایت از مظلومان و پراکندگی عطر قرآنی در جامعه بین المللی از جمله دستاوردهای این مسابقات بین المللی است که هر کدام برکت گسترده‌ای است که قابلیت توصیف ندارد.

عبایی بر لزوم ایجاد ستاد دائمی برای بررسی مداوم مسابقات بین المللی قرآن کریم تاکید کرد و اظهار داشت: اگر ستادی به طور مداوم نیازها، دستاوردها و فعالیت های قرآنی مربوط به این مسابقات را مورد بررسی قرار دهد می‌توان امیدوار بود که سطح مسابقات در سطح بی‌نظیر بماند.

وی همچنین درباره رعایت جانب عدالت در داوری‌ها اظهار داشت: اگر به تعداد داوران حاضر در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و ملیت آن‌ها نگاه کنید، حتما متوجه می‌شوید که عدالت و رعایت حقوق قاریان و حافظان قرآن که در مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت می‌کنند، یکی از اصول مهم در این مسابقات است. به عبارت دیگر ویژگی مهم و اصلی سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور داوران بین المللی از چندین کشور جهان بود تا عدل و انصاف در این دوره از مسابقات رعایت شود.

در سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم، 22 داور شامل 10 داور خارجی و 12 داور ایرانی به همراه سه نفر هیأت رئیسه این دوره از مسابقات را قضاوت کردند. عبدالرسول عبایی، رئیس هیات داوران این دوره از مسابقات بود و قاسم رضیعی و کریم دولتی هم به عنوان ناظر این دوره فعالیت می‌کردند. همچنین غلامرضا شاه میوه اصفهانی داور بخش لحن، احمدابوالقاسمی داور بخش صوت، سید جواد سادات فاطمی داور بخش وقف و ابتدا، عباس امام جمعه داور بخش تجوید، رضا دیانت و امیر آقایی هم داور بخش حسن حفظ بودند. همچنین محمد حاج ابوالقاسم به عنوان هادی حفاظ و مهدی دغاغله و معتز آقایی به عنوان استاد راهنما در این دوره فعالیت داشتند. همچنین سمیح احمد خالد العثامنه از کشور اردن داور بخش تجوید، سید عقیل حسین المنور از اندونزی داور بخش تجوید، نورالدین محمدی از الجزایر داور بخش حسن حفظ، احمد میان طاهانوی از پاکستان داور بخش وقف و ابتدا، سلمان علی فلیح از عراق داور بخش صوت، خالد برکات از لبنان داور بخش وقف و ابتدا ، حمید مراد محمد اشکنانی از کویت داور بخش صوت، خلیل النور بن محمد از مالزی داور بخش لحن ، طه محمد عبدالوهاب خبیز از مصر داور بخش لحن و عادل خلیل از لبنان داوران خارجی در هیات داوران در این دوره بودند.


ارسال نظرات