قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه اين ستاد و معاونت صداي رسانه ملي همکاری مشترکي دارند،‌ گفت: این دو مجموعه در حوزه پيشگيري از اعتياد و آگاه‌سازي مردم از آسيب‌هاي ناشي از مواد مخدر می‌توانند همکاری بسیار مناسبی داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۲۶۵۵۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، دكتر عليرضا جزيني در جلسه شورای عالی مدیران معاونت صدا که با حضور معاون صدا و مدیران شبکه‌های رادیویی و مديران كل روابط عمومي ستاد برگزار شد، گفت: اعتیاد به مواد مخدر و آسيب‌هاي ناشي از آن همچون متلاشی شدن شخصیت فرد، نابودی نهاد خانواده، طلاق، قتل، خشونت و... به حدي وسيع است كه بی‌اغراق می‌توان از آن به عنوان بزرگترين شوك هزاره سوم نام برد.

وي پيشگيري از اعتياد را اولويت مهم ستاد در سال‌جاري برشمرد و گفت: آموزش و آگاه‌‌سازي ركن اساسي پيشگيري از اعتياد هستند، لذا آگاه‌سازی و شناساندن خطرات اعتیاد به افراد نقش مهمی در پیشگیری و سلامت جامعه دارد.

قائم مقام دبيركل ستاد تصريح كرد: باید به افراد آموزش داد که چگونه در برابر مشکلات رفتار کنند و یاد بگیرند که از خود در برابر مسائلی مانند تشویق به مصرف سیگار، قلیان یا مواد مخدر دفاع کنند و به اين تعارفات با قاطعيت بگويند «نه».

جزيني گفت: وسایل ارتباطی جمعی خصوصا راديو نقش بسیار موثری در آگاه‌‌سازي مردم و کاهش آسیب اجتماعی همچون اعتیاد دارند و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی رسانه‌هاي همگانی نوعی الگوی مرجع براي افراد و خانواده‌های آسیب‌دیده محسوب مي‌شوند.

وي افزود: برنامه‌های آموزشی كه در اين خصوص تهيه مي‌شوند مي‌توانند بسيار سودمند باشند و همچنين در زمان‌های مناسب پخش ‌شوند تا والدین وفرزندان در کنار هم برنامه‌ها را ببینند و بشوند و در یک محفل دوستانه موضوع برنامه را تجزیه و تحلیل كنند و فرزندان خودشان به نتیجه زیانبار بودن این مواد برسند.

جزيني اظهار داشت: ما معتقديم صداي رسانه ملي نيز همچون سيماي تلويزيون مي‌تواند نقش ممتازی را در پرکردن اوقات فراغت افراد داشته باشند، چرا كه مخاطبان آن كم نيستند و چه بسا در بسياري از موارد حتي اثرگذاري بيشتري نسبت به سيما دارد. لذا انتظارمان اين است كه معاونت صدا از طريق شبكه‌هاي مختلف راديويي زماني را در برنامه‌هاي 24 ساعته خود، براي بخش برنامه‌‌‌هايي با موضوع پيشگيري از اعتياد به منظور سلامت جامعه اختصاص دهد.

همچنين نسرین آبروانی معاون صداي رسانه ملي در اين جلسه بر اهميت توجه رسانه‌ها به موضوع پيشگيري از اعتياد تاكيد و آمادگي معاونت صداي رسانه ملي را در جهت همكاري و اجراي برنامه‌هاي پيشگيرانه اعلام كرد. شايان ذكر است كه در پايان اين جلسه چند تن از مديران شبكه هاي مختلف صدا نقطه نظرات خود را در اين خصوص بيان كردند.
ارسال نظرات