مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه خوزستان گفت: حضور کاروان های راهیان نور بر اقتصاد و فرهنگ خوزستان تاثیر مثبت گذاشته است.
کد خبر: ۸۵۲۶۷۲۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
 نادر محمد میسی در گفتگو با خبرنگار سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، گفت: کاروان هایی که امسال به زیارت مناطق جنگی و عملیاتی سفر کردند علاوه بر تاثیر معنوی براستان، تاثیر به سزایی بر اقتصاد استان نیز گذاشته اند.
 
این مقام مسئول افزود: متاسفانه در سال های گذشته کاروان ها به خوزستان سفر می کردند اما مایحتاج خود را از استان های خود تهیه می کردند که این قضیه هیچ کمکی به اقتصاد استان نمی کرد.
 
وی تصریح کرد:هرچه تعداد کاروان ها بیشتر باشد مسلمأ درآمد زایی اقتصادی بیشتری برای استان به همراه خواهد داشت که این کار، موجب رونق کسب کار در استان می شود.
 
میسی خاطر نشان کرد: با جلساتی که با سردار فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور داشتیم مصوب شد تا همه کاروان ها اقلام مصرفی خود را ازاستان میزبان تهیه کنند که به لطف خدا امسال شاهد این اتفاق مهم بودیم.
 
وی ادامه داد: روستا هایی که در مسیر کاروان های راهیان نور قرار داردند با احداث ایستگاه های صلواتی و غرفه های فروش محصولات این استان، باعث توقف اتوبوس ها در این روستا ها شده اند که این امر هم می تواند تاثیری در بحث اقتصادی در روستا ها داشته باشد.
 
مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم بحث میزبانی مردم خوزستان است همانطور که خوزستانی ها در دفاع مقدس میزبان رزمندگان بودند در این ایام هم میزبانی راهیان نور را دارند.
 
وی ادامه داد:علاوه بر کاروان های راهیات نور از سایر نقاط کشور کاروان های زیادی از شهرستان های خوزستان هم برای حضور در مناطق عملیاتی روزانه به مناطق می آیند خانواده معظم شهدا ، رزمندگان دفاع مقدس، دانشجو ها دانش آموزان و خانواده ها در این کاروان ها حضور دارند.
 
میسی خاطر نشان کرد: راهیان نور برای خوزستان برکات زیادی دارد اقتصاد و فرهنگ استان متاثر از برکات راهیان نور است در بخش فرهنگی وقتی به سایر نقاط کشور سفر کنید می بینید شهدایی که متعلق به آن استان ها هستند در خوزستان به شهادت رسیده اند و تعلق خاطری بین  مردم استان های دیگر با مردم استان خوزستان به وجود آمده است و این پیوند یک پیوند ناگسستنی است.
 
این مقام مسئول گفت: راهیان نور باعث رونق گردشگری در استان شده است  و فعالیت های اقتصادی را تشدید کرده است در زمینه جابه جایی مسافر،تغذیه، پخت غذا و مایحتاجی که راهیان نور نیاز دارند همه اینها سبب رونق خرید و فروش در شهرستان های استان می شود.
 
مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد:زائرین از بازارهای شهرستان های خوزستان خرید هایی را انجام می دهند و سوغاتی را تهیه می کنند که می تواند در رونق بازارهای استان بسیار موثر باشد برای همین منظور بازارچه های در یادمان های شهدا راه اندازی شده است.
 
وی افزود:بازارچه ای در اروندکنار راه افتاده است و مردم محل در آنجا غرفه دارند و محصولات خود را می فروشند در یادمان شهدای هویزه ، دهلاویه هم بازارچه هایی وجود دارد.
انتهای متن/د
ارسال نظرات