نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با بیان اینکه انتخابات ترکیه در تحولات منطقه اثر خاصی خواهد گذاشت،گفت: این انتخابات صحنه شکست اسلام انحرافی بود.
کد خبر: ۸۵۲۶۸۸۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این شهر، با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان از استفاده بهینه از این ماه مبارک و لزوم تطهیر و توبه در مدت باقیمانده از ماه شعبان تأکید کرد.

حضرت آیت الله عاملی با ذکر این روایت که قرائت یک آیه در ماه مبارک رمضان مقارن یک ختم کامل قرآن است از اهالی دعوت کرد در شبهای ماه رمضان با حضور در مساجد به صورت دسته جمعی هرشب یک جزء از کلام الله مجید را قرائت کنند.

وی همچنین استماع موعظه را در این ماه از جهت ثواب بسیار خطیر دانست و از خانواده ها خواست جهت اداء دین پدری و مادری، فرزندان خود را با مساجد، نماز جماعات و وعظ و منبر آشنا سازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان مقصد اصلی از روزه ماه رمضان را تحصیل تقوی و کف نفس و واهمه قدسی دانست و گفت: تحصیل ورع و تقوی از محرمات و از تصرفات حرام و کسب حرام و لقمه حرام از بالاترین فضیلت هاست.

وی از اهالی و مخصوصا هیأت امنای مساجد خواست با نماز جماعت و دعا و تلاوت قرآن و برگزاری مجالس وعظ و خطابه، مساجد را در ماه رمضان معمور و آباد کنند.

خطیب جمعه اردبیل همچنین از بازاریان خواست حال میهمانان ضیافت الهی را رعایت و از گرانفروشی و احتکار، اجتناب کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انتخابات ترکیه در تحولات منطقه اثر خاصی خواهد گذاشت، گفت: دولت ترکیه می خواست رهبری خاورمیانه را به دست بگیرد ولی از راه درستی نرفت. آنها هم دین، هم جان انسانها، هم تروریسم و هم اختلاف شیعه و سنی را به ابزار کار خود تبدیل کرده و به چهره فرامذهبی ایران صدمه زدند.

نماینده ولی فقیه در استان یکی از برکات مهم انتخابات ترکیه را شکست و ناکامی یک اسلام خاص انحرافی دانست و گفت: اینکه دولت ترکیه صراحتاً از امپراطوری عثمانی صحبت می کرد ولی کسی از غربی ها از آنها ایراد نمی گرفت گفت: چگونه ایران را بطور مداوم متهم به احیاء امپراطوری فارس می کنند در حالیکه ذره ای از آثار این اتهام در رفتار ایران اسلامی وجود ندارد؟

امام جمعه اردبیل با اشاره به وضع وخیم بیماران ام اس از اهالی خواست با همت تمام با مؤسسه مهرانه که مخصوص رسیدگی به بیماران ام اس است همکاری کنند.

ارسال نظرات