اردبیل در هفته‌ای که گذشت;

از انتخاب شهردار تا حضور مقامات کشوری در استان اردبیل

از مهمترین رویدادها و تصمیمات در استان اردبیل در هفته‌ای که گذشت
کد خبر: ۸۵۲۶۸۹۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دارالعرفان اردبیل در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و تصمیمات مختلفی از انتخاب شهردار اردبیل تا حضور مقامات کشوری در این استان بوده که خلاصه‌ای از این رویدادها در ذیل آورده می‌شود.

مشکلات تولید با همکاری و همدلی برطرف می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه گیر و گرفتاری صنایع مربوط به تحریم نیست و با همکاری و همدلی مشکلات تولید برطرف می‌شود، گفت:رسانه ها نیز مشکلات صنعت را منعکس کنند تا مردم و مسئولان مداخله کرده و تولید را سرپا نگه دارند.

1144 انجمن کتابخانه‌های عمومی در کشور فعال است

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال حاضر یک هزار و 144 انجمن کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور فعال بوده که 9 هزار نفر عضو دارد.

5600 میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق توسعه کشاورزی پرداخت شد

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها و مجری راه‌اندازی صندوق حمایت از منابع طبیعی کشور گفت:‌ صندوق توسعه ملی کشاورزی تاکنون 5 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت کرده است.

تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی ضروری است

مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی سبب رشد فرهنگی کشور شده و این موضوع سبب رشد کتابخانه های عمومی در کشور می‌شود.

رصدخانه ملی ایران نیازمند تجهیز است

سرگروه ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: رصدخانه ملی رویت هلال ایران نیازمند تجهیز و نوسازی است.

دستگاه‌های دولتی موظف به ساخت مسجد در شهرک‌های جدیدالتأسیس می‌شوند

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس طرح‌هایی که در مجلس به تصویب می‌رسد تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی موظف هستند در تمامی شهرک‌های جدید التأسیس مسجد بسازند.

مجمع خیران مسجدساز در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس مجمع خیران مسجدساز کشور گفت: مجمع خیران مسجدساز در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

75 درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی در کشور کوچک و زودبازده است

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر گفت: 75 درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی در کشور بسیار کوچک و زودبازده هستند.

حمید‌ لطف الهیان سکان شهرداری اردبیل را به دست گرفت

در هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل حمید لطف‌الهیان با کسب 7 رای موافق از مجموع 13 رای به عنوان چهل و چهارمین شهردار اردبیل انتخاب شد.

بیش از 50 درصد مساجد کشور نیازمند تعمیر است

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر گفت: در حال حاضر 70 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که بیش از 50 درصد این مساجد نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

هیچ‌گونه تهدیدی از سوی داعش برای ایران وجود ندارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ هیچ گونه تهدید، تحرک و اقدامی از سوی داعش متوجه مرزهای ایران نیست و نگرانی از این بابت برای کشور وجود ندارد.

تاکسی‌های ویژه گردشگری در کشور راه‌اندازی می‌شود‌

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: امسال تاکسی‌های ویژه گردشگری با هدف ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران و گردشگران در کشور راه‌اندازی می‌شود.

کلنگ احداث مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در سرعین به‌زمین زده شد‌

با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور و مسئولان استانی کلنگ احداث مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و مجتمع فوق تخصصی سلول درمانی جهاد دانشگاهی در شهرستان سرعین به زمین زده شد.

تعریف پروژه‌های ملی برای اردبیل زمینه‌ساز توسعه استان می‌شود

استاندار اردبیل گفت:‌ برای ایجاد تحول اقتصادی عظیم در استان باید با تعریف پروژه‌های ملی و تلاش برای جذب اعتبارات لازم در این مسیر گام برداریم.

پروژه‌های عمرانی اردبیل اولویت‌بندی شود

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید پروژه‌های عمرانی اردبیل در شهرستان‌های مختلف اولویت‌بندی شده و براساس آن اجرا شود.

153 میلیارد تومان اعتبار ملی استانی‌شده به اردبیل اختصاص یافت

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: 153 میلیارد تومان اعتبار ملی استانی‌شده به استان اردبیل اختصاص یافته که برای اجرای پروژه‌های عمرانی تخصیص می‌یابد.

5 مجتمع در حوزه فناوری با برند ملی و بین‌المللی ایجاد می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت:‌ یکی از ماموریت‌های ویژه جهاد دانشگاهی کشور در حوزه فناوری ایجاد 5 مجتمع با برند ملی و بین‌المللی است.

150 میلیارد تومان اعتبار به جهاد دانشگاهی کشور اختصاص یافت

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی گفت:‌ امسال بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار به جهاد دانشگاهی کشور اختصاص داده می‌شود.

نسل سوم ملکه زنبور عسل در اردبیل تولید می‌شود

رئیس گروه زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت:ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل استان اردبیل از مراکز علمی مهم کشور درحال تولید نسل سوم ملکه زنبور است .

صنعتگران در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان کشور امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمنان نظام هستند.

همایش روحانیون مشگین‌شهر برگزار شد

با حضور آیت‌الله سیدجواد شهرستانی و حجت‌الاسلام مدنی، نمایندگان آیت‌الله سیستانی، همایش روحانیون و طلاب شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار