پنجمین جشنواره گل‌های بابونه با حضور پرشور مردم استان اردبیل در جنگل فندقلوی نمین برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۸۹۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدمهدی جوادی، فرماندار شهرستان نمین در جشنواره گله‌های بابونه در جنگل فندقلوی نمین اظهار داشت: شهرستان نمین دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مهمی از جمله جنگل فندقلو بوده که همه ساله گردشگران زیاد داخلی و خارجی را در خود جای می‌دهد.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی و باستانی شهرستان نمین در کشور ایران زبانزد عام و خاص است، گفت: برخی از آثار تاریخی موجود شهرستان نمین به دوره اسلامی بر می‌گردد و آثار باستانی تاریخی مهمی در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار شهرستان نمین بیان کرد: 9 بنای تاریخی از دوره ایلخانی در بخش عنبران شهرستان نمین وجود دارد که این منطقه از نظر تاریخی و آثار باستانی جایگاه بسیار ویژه‌ای در استان اردبیل و کشور دارد.

جوادی با بیان اینکه نخستین مدرسه در استان اردبیل در سال 1288 در شهرستان نمین تاسیس شده است، افزود: این شهرستان جایگاه فرهنگیان و معلمان فرهیخته بوده که جایگاه معلمان و فرهنگیان این منطقه در کشور زبانزد خاص و عام است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نمین از نظر اقتصادی نیز در استان اردبیل از جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: در شهرک صنعتی شهرستان نمین بیش از 300 واحد تولیدی و صنعتی فعال هستند که از مهمترین این واحدهای تولیدی کارخانه سیمان و آرتا پلاست است.

فرماندار شهرستان نمین با اشاره به اینکه شهرستان نمین از ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای در گیاهان دارویی برخوردار است، گفت: جنگل فندقلوی نمین و مرزهای شهرستان نمین دارای گیاهان دارویی بسیار فراوانی بوده که باید با جذب سرمایه‌گذاران از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه شهرستان استفاده کنیم.

ارسال نظرات