امام جمعه خلخال;

مردم ترکیه به اقدامات اشتباه دولت ترکیه در حمایت ازتروریست پی برده اند

امام جمعه خلخال در استانه ماه مبارک رمضان خواستار آمادگی بندگان برای ورود به این ماه و طلب حلالیت از بندگان شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۹۱۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در بیست و ششمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: شناخت صحیح شخصیت و اصول مکتب امام خمینی(ره)، مانع تحریف راه و کلام امام راحل است و همواره باید نام و راه این شخصیت بزرگ تاریخی در تمامی عرصه‌های این نظام به صورت درست و منطقی در پیش گرفته شود.

وی تصریح کرد: حمایت جدی از مظلوم و مقابله با ظالم از اصول مبانی مکتب فکری امام راحل بود و این موضوع از خصوصیات انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) به شمار می‌رود و تاکید بر ریشه کنی فقر و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه از اهداف این شخصیت بزرگ بود.

رشتبری با بیان اینکه احزاب و افراد سیاسی نباید با تحریف و ناآگاهی از شخصیت امام(ره) به شخصیت سیاسی خود برسند، افزود: امام راحل در مسئله مستکبران هیچ وقت کوتاه نیامد و استفاده از لقب شیطان بزرگ به آمریکا، نشان از مقابله با ظالم در عرصه بین‌المللی بود و نگاه ژرف امام خمینی(ره) درباره شناخت آمریکا یک مسئله حیاتی برای این ملت است.

خطیب جمعه خلخال بیان کرد: جبهه ظلم به رژیم آل سعود، اسرائیل، داعش و تکفیری منحصر نشده و ظالم اصلی آمریکا است که با حمایت‌های همه جانبه، خود را در جبهه ظلم قرار داده و ملت ایران همچنان با سرنگونی افکار آمریکایی، به مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم به پیش می‌روند.

امام جمعه خلخال با اشاره به انتخابات اخیر ترکیه گفت: سیاست‌های غلط اردوغان و اقدام‌های ناجوانمردانه وی از تشکیل گروهک‌های تروریستی در منطقه سبب شکست وی در انتخابات اخیر ترکیه شد و این شکست پیامدهای مهمی برای دنیا داشت و دخالت‌های بی مورد حزب عدالت و توسعه در حمایت از تکفیری‌ها در حمله به سوریه و عراق سبب این شکست شد و این پیام به دنیا صادر شد.

رشتبری اظهار کرد: دولت ترکیه با عملکرد ناصحیح خود که بخشی از این رفتارها مربوط به حمایت از ظالم در منطقه بود در نهایت به شکست قطعی خود منجر شد و با توجه به عمل نکردن به وعده های خود در مقابل مردم این کشور، این پیش بینی‌ می شد که مردم ترکیه، طیب اردوغان را بعد از 13 سال کنار بگذارند.


ارسال نظرات