مصطفی محدثی خراسانی از انتشار اثر جدیدی از خود با عنوان «تعطیلی بی‌اجازه» در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۶۹۴۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی محدثی خراسانی، شاعر،  با اشاره به آثار در دست انتشار خود گفت: «تعطیلی بی‌اجازه» نام مجموعه‌ای جدید از من است که از سوی مؤسسه شهرستان ادب منتشر خواهد شد. این کتاب شامل سروده‌های من از سال 88 تاکنون است که عمده اشعار مندرج در این کتاب تازه بوده و حدود 20 درصد آن مربوط به سروده‌هایی است که پیش‌تر منتشر شده است.

وی ادامه داد: در این اثر سروده‌ها در قالب‌های مختلف غزل، رباعی، دوبیتی، نیمایی و ترانه به نظم درآمده‌اند. در این اشعار به موضوعات مختلفی مانند عرفانی، عاشقانه، اجتماعی و آیینی به نظم درآمده‌اند.

سروده ذیل نمونه‌ای از اشعار این شاعر خراسانی است که در وبلاگ او منتشر شده:

دیری‌ است من و قرار در چشمانت
زیبا شدن بهار در چشمانت
وقت است به جلوه حقیقیت برسد
افسانه انتظار در چشمانت

***

ماییم و بهار تازه در چشمانت
تعطیلی بی اجازه در چشمانت
آمیزه آب و آتش است این دریا
- توفان گل و گدازه در چشمانت _

***

اشراق غمی شهید در چشمانت
سرمستی بایزید درچشمانت
تحریر دوباره فصوص الحکم است
عرفان ابوسعید درچشمانت...

مصطفی محدثی‌خراسانی در سال 1340 در شهرستان تایباد چشم به جهان گشود اما از دوران کودکی تا طی مراحل عالی تحصیلاتش را در مشهد گذرانده است.آغاز فعالیت جدی او در سرودن هم‌زمان بود با تشکیل گروه شعر حوزه هنری مشهد در سال 1364 گروهی که توانست جریان‌سازترین گروه شعر در شهرستانهای کشور باشد و هدایت شعر جوان خراسان را حداقل طی دو دهه سکانداری می‌کند.محدثی از سال 70 تا 80 مسئولیت این گروه را به عهده داشت و پس از انتقال به تهران سردبیری فصلنامه شعر نیز به او واگذار شد. از این شاعر آثاری منتشر شده است که از جمله این موارد می‌توان به «سلوک باران» و «شوق کعبه» اشاره کرد.

ارسال نظرات